Τροχοί & TIR

Ακριβαίνουν τα διόδια της Αττικής Οδού

Για πολιτικές σκοπιμότητες μιλάει ο Σπίρτζης Δυσαρέσκεια προκαλούν στον κλάδο των αυτοκινητιστών οι νέες τιμές των διοδίων που ανακοίνωσε η «Αττική Οδός Α.Ε.», οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ σε δύο στά
Τρίτη 18/06/2019 - 12:25
Κοινοποίηση στα Social Media

Για πολιτικές σκοπιμότητες μιλάει ο Σπίρτζης

Δυσαρέσκεια προκαλούν στον κλάδο των αυτοκινητιστών οι νέες τιμές των διοδίων που ανακοίνωσε η «Αττική Οδός Α.Ε.», οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ σε δύο στάδια αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου 2019. Οι αυξήσεις αφορούν σε όλες τις κατηγορίες των οχημάτων.

Η αντίδραση των αυτοκινητιστών είναι καθόλα δικαιολογημένη, καθώς η ποσοστιαία αύξηση των τιμών των διοδίων της Αττικής Οδού, πλησιάζει το 18% στις κατηγορίες 2-4, ενώ σε άλλες κατηγορίες είναι ιδιαίτερα υψηλή. Συγκεκριμένα, για πληρωμή με καταβολή μετρητών, ισχύουν τα παρακάτω:

Κατηγορία οχήματος Ισχύουσα τιμή Τιμή από 1/7/2019 Τιμή από 1/1/2020 Ποσοστιαία αύξηση
Κατηγορία 2 (Επιβατικά Ι.Χ. περιλαμβανομένων αυτών με μικρό τρέιλερ και σχάρα, ύψους κάτω από 1,30 μ. επάνω από τον 1ο ή τον 3ο άξονα) € 2,80 € 3,00 € 3,30 17,86%
Κατηγορία 3 (Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ύψους κάτω από 1,30 μ. επάνω από τον 1ο άξονα και με συνολικό ύψος μικρότερο των 2,70 μ.) € 2,80 € 3,00 € 3,30 17,86%
Κατηγορία 4 (Ι.Χ. με τροχόσπιτα ύψους κάτω από 1,30 μ. επάνω από τον 1ο άξονα ή και τους 3 άξονες και λεωφορεία κάτω των 15 θέσεων) € 2,80 € 3,00 € 3,30 17,86%
Κατηγορία 5 (Φορτηγά συνολικού ύψους άνω των 2,70 μ. με 2 ή 3 άξονες και  λεωφορεία άνω των 15 θέσεων) € 7,10 € 7,50 € 8,20 15,49%
Κατηγορία 6 (Φορτηγά συνολικού ύψους άνω των 2,70 μ. με 4 και πλέον άξονες) € 11,30 € 12,00 € 13,20 16,81%

Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορία οχήματος να ανακοινώνονται στους χρήστες σε εύλογο χρονικό διάστημα προ της εφαρμογής τους.

Στην ανακοίνωση της εταιρείας, σημειώνεται ακόμα ότι «η νέα ονομαστική τιμή του διοδίου, που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019, είναι περίπου 20% χαμηλότερη από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αφού το Άνω Συμβατικό Όριο Διοδίων Τελών ανέρχεται σήμερα σε €3,77, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα εκπτωτικά προγράμματα, η μέση τιμή θα είναι ακόμη χαμηλότερη από το Συμβατικό Όριο».

Επιπλέον, η ανάδοχος εταιρεία της Αττικής Οδού τονίζει πως «παρά την αύξηση του πληθωρισμού και παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των διελεύσεων, αντιλαμβανόμενη τις οικονομικές δυσκολίες που ενέσκηψαν στη χώρα, διατήρησε σταθερή την τιμή των διοδίων τα τελευταία δεκατρία (13) χρόνια. Επισημαίνεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2006 που το διόδιο ανερχόταν σε €2,70, η «Αττική Οδός Α.Ε.» προχώρησε μέχρι σήμερα σε μία μόνο μικρή αύξηση κατά €0,10, στα €2,80 τον Ιούλιο του 2010, στο πλαίσιο της κάλυψης των διαδοχικών αυξήσεων του ΦΠΑ, διαμορφώνοντας την καθαρή τιμή διοδίων των €2,80 με ΦΠΑ 24% σε χαμηλότερο επίπεδο της τιμής των €2,70 με ΦΠΑ 19%».

Σπίρτζης: «Συμφέροντα και πολιτικές σκοπιμότητες»

Σφοδρή ήταν η αντίδραση κ. Χρήστου Σπίρτζη, αναφορικά με τις αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να κάνει λόγο για μία μονομερή πράξη που κρύβει πολιτικές σκοπιμότητες.

Στη μακροσκελή ανακοίνωσή του ο κ. Σπίρτζης, αναφέρει τα εξής: «Κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών στις 7 Ιουλίου. Έτσι, ανακοίνωσαν μονομερώς αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού την 1η Ιουλίου και μεγαλύτερες αυξήσεις στη συνέχεια, παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη Εισαγγελική Έρευνα, η οποία έχει επικεντρωθεί στο θέμα των υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού, καθώς και στο χρόνο απόσβεσης του έργου, που σημαίνει ότι η Αττική Οδός πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Δημόσιο, πιθανά εντός του 2019».

Ο υπουργός Μεταφορών συνεχίζει τονίζοντας: «Είναι γνωστό ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους εδώ και τέσσερα χρόνια για χρονική παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού. Είναι γνωστό ότι δεν ανταποκρίθηκαν ούτε στις δεσμεύσεις τους για να υπάρξουν μελέτες επέκτασης του φυσικού αντικειμένου. Είναι γνωστό ότι ακόμη και η μελέτη οδοποιίας για το οδικό δίκτυο στην πληγείσα περιοχή στο Μάτι, όπως είχαν δεσμευτεί, η μελέτη για τη σιδηροδρομική επέκταση στο Λαύριο και για μια σειρά άλλων έργων, ενώ είναι έτοιμες, δεν παραδίδονται στο Υπουργείο Υποδομών. Είναι γνωστό ότι για αρκετό καιρό γίνεται διαπραγμάτευση για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού».

Η ανακοίνωση του κ. Χρήστου Σπίρτζη καταλήγει με τα εξής: «Στις 28 Δεκεμβρίου 2018, έστειλαν επιστολή αύξησης διοδίων από την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια την ανακάλεσαν, με επιστολή τους στις 29 Ιανουαρίου 2019. Τώρα, ανακοίνωσαν μονομερώς αυξήσεις μέσα στην προεκλογική περίοδο. Γιατί άραγε; Προφανώς γιατί επιχειρούν να υλοποιήσουν προεκλογικά ό,τι προσδοκούν μετεκλογικά… Οι μάσκες έπεσαν…».

PreviousNext