Τροχοί & TIR

Αλεξοπούλου: Στόχος μας 100% προσβάσιμα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την καθολική πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία και μειωμένη Κινητικότητα, παρουσίασε στη Βουλή η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα
Τρίτη 30/01/2024 - 09:57
Κοινοποίηση στα Social Media

Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την καθολική πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία και μειωμένη Κινητικότητα, παρουσίασε στη Βουλή η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της υποεπιτροπής για τα Θέματα των Ατόμων με Αναπηρία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, στην οποία συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς. 

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι από την 1η Φεβρουαρίου στην ιστοσελίδα της ΣΤΑΣΥ θα υπάρχει ενεργό link, το οποίο θα ενημερώνει τα Άτομα με Αναπηρία για τυχόν βλάβες στους σταθμούς, που έχουν επίδραση στην προσβασιμότητά τους.

Την ίδια στιγμή, η κυρία Αλεξοπούλου περιέγραψε τον στόχο της κυβέρνησης, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να γίνουν 100% προσβάσιμα. Επισήμανε, ταυτόχρονα, ότι πρόσφατα συστάθηκε επιτροπή, η οποία αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους αρμόδιων φορέων και της οποίας στόχος της είναι η υποβολή πορίσματος στο οποίο θα περιέχονται προτάσεις για τη λήψη κατάλληλων και αναγκαίων μέτρων για τη διασφάλιση καθολικής πρόσβασης των Ατόμων με Αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ΤΑΞΙ και των ΚΤΕΛ.

«Προκειμένου να κινηθούμε με ταχύτητα αποφασίσαμε το σχετικό πόρισμα να παραδοθεί εντός πέντε μηνών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και προσέθεσε ότι «μέσω της συγκεκριμένης επιτροπής θα μπει ένα ακόμη λιθαράκι στην προσπάθεια μας να δημιουργηθούν δομές στις μεταφορές, όπου οι πολίτες θα είναι ίσοι μεταξύ ίσων».

Η κα. Αλεξοπούλου υπογράμμισε ότι ο νέος Κανονισμός των Επιβατών προβλέπει ότι τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα δικαιούνται να επιβιβαστούν, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, στα δημόσια οδικά μέσα μεταφοράς (Λεωφορεία και Τρόλεϊ), καθώς επίσης και στα μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μέτρο, Τραμ).

Η Υφυπουργός επισήμανε ότι μέχρι το 2026 θα κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία θα είναι πλήρως προσβάσιμα, ενώ τα πρώτα 250 λεωφορεία αναμένονται μέχρι το τέλος Απριλίου. «Θέλουμε να αλλάξουμε την κουλτούρα, τον τρόπο που βλέπουν οι πολίτες τα ΜΜΜ, δημιουργώντας πιο ασφαλείς, πιο πράσινες μεταφορές», τόνισε απαντώντας στους βουλευτές.

"Θα ήθελα επίσης να θυμίσω ότι με τον νέο Κανονισμό για τα Δικαιώματα των Επιβατών αυξάνονται τα διοικητικά πρόστιμα και οι αποζημιώσεις (από 150€ - 3.000€) για την ανεμπόδιστη μεταφορά ΑΜΕΑ, τόσο από ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών, όσο και από Δημόσιους Φορείς συγκοινωνιών.  Στόχος μας φυσικά δεν είναι να συλλέγουμε πρόστιμα, αλλά να προλαμβάνουμε και να αποφεύγουμε περιστατικά διακρίσεων προς τους συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα, ώστε να προστατεύονται αποτελεσματικότερα τα δικαιώματά τους στη μετακίνηση. Διαμορφώνουμε έτσι μια «ασπίδα προστασίας» απέναντι σε ανάρμοστες συμπεριφορές και διακρίσεις.

Στην ίδια Υπουργική Απόφαση αναφέρεται η υποχρέωση όλων των αρμόδιων φορέων, ιδιωτικών και δημοσίων, να μεριμνούν για τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού τους, αναφορικά με την εξειδικευμένη παροχή βοήθειας, την αρμόζουσα συμπεριφορά και την αναγκαία μέριμνα προς τα ΑΜΕΑ.

Σε ό,τι αφορά τη διευκόλυνση της κινητικότητάς τους στις αστικές συγκοινωνίες, βρίσκεται ήδη σε στάδιο υλοποίησης, εφαρμογή που θα επιτρέπει στα ΑΜΕΑ να κλείνουν μέσω της ιστοσελίδας της ΟΣΥ ραντεβού για τις μετακινήσεις τους, με την εξυπηρέτησή τους να γίνεται από τρία ειδικά λεωφορεία.

Ταυτόχρονα, αξιοποιούνται στο έπακρο οι υπάρχουσες δυνατότητες του στόλου: 1.100 λεωφορεία διαθέτουν ήδη χειροκίνητες ή ηλεκτροκίνητες ράμπες, για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα. Αντίστοιχη πρόβλεψη έχει γίνει και για τα οχήματα των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια στις περιαστικές γραμμές του συγκοινωνιακού δικτύου.

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ έχει ανασχεδιάσει την κεντρική ιστοσελίδα του ώστε να είναι προσβάσιμη σε τυφλούς, ενώ η εφαρμογή τηλεματικής θα παρέχει ενημέρωση των επιβατών για την διαθεσιμότητα των προσβάσιμων σε ΑΜΕΑ λεωφορείων, ώστε να γνωρίζουν εάν το όχημα που θα προσεγγίσει στη στάση διαθέτει εξοπλισμό και εάν η θέση ΑΜΕΑ είναι κατειλημμένη. Να σημειωθεί ότι λειτουργούν ήδη 400 ειδικές πλατφόρμες σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ.

Τέλος, στη Θεσσαλονίκη με τη σύναψη και υλοποίηση σχετικής σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ, εξασφαλίζεται η τήρηση των συμφωνηθέντων μέτρων για την ενίσχυση της προσβασιμότητας στα λεωφορεία χωρίς προβλήματα".

PreviousNext