Τροχοί & TIR

Ανακοινώθηκε: Εμπορευματικό Κέντρο στη Λάρισα

Τη δημιουργία Κέντρου Εφοδιαστικής στη Λάρισα ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στην ενότητα: “Greece as a Logistics Gateway Connect
Τρίτη 11/05/2021 - 15:06
Κοινοποίηση στα Social Media

Τη δημιουργία Κέντρου Εφοδιαστικής στη Λάρισα ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στην ενότητα: “Greece as a Logistics Gateway Connecting Europe”, ο κ. Κεφαλογιάννης αποκάλυψε: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι είμαστε έτοιμοι να εκπονήσουμε μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία ενός τρίτου κέντρου εφοδιαστικής στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα».

Για το Θριάσιο

Προηγουμένως αναφέρθηκε στο Θριάσιο τονίζοντας πως η δεύτερη βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων, καθώς σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιοι κόμβοι εφοδιαστικής στην Ελλάδα.

Στην Περιφέρεια Αττικής και εν αναμονή των τελικών εγκρίσεων από την ΕΕ, το Θριάσιο πρόκειται να μετατραπεί στον πυρήνα των διατροπικών μεταφορών στο εγγύς μέλλον, δεδομένης της γειτνίασης με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της δυνατότητας εξυπηρέτησης πολυτροπικών εμπορευματικών μεταφορών.

Το Θριάσο φιλοδοξούμε να γίνει ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα διατροπικά κέντρα εμπορευματικών μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επιπλέον, έως τον Ιούνιο του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υποβολή προσφορών για ένα δεύτερο ΣΔΙΤ στην ίδια τοποθεσία, το Θριάσιο ΙΙ, έναν διατροπικό εμπορευματικό σταθμό που θα αναπτυχθεί δίπλα στο Θριάσιο 1.

Αναφέρθηκε, επίσης, και στο εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και στη σημασία του για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

«Στην Κεντρική Μακεδονία ξεκίνησε η διαδικασία ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο πιστεύουμε ότι έχει γεωστρατηγική σημασία, καθώς δεν αφορά μόνο την ελληνική αγορά, αλλά και ευρύτερα τη Βαλκανική. Όπως και στην περίπτωση του Θριάσιου, το έργο χαρακτηρίζεται από μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως η εγγύτητα με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (8 χλμ.) και η διατροπικότητα», είπε συγκεκριμένα.

Η σπουδαιότητα των επενδύσεων

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην ανάγκη αξιοποίησης των δυνατοτήτων  της Ελλάδας με στόχο τα επόμενα πέντε χρόνια να καταταχθεί ανάμεσα στις 30 πρώτες χώρες του δείκτη LPI και στις κορυφαίες 20 χώρες στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Αυτό προϋποθέτει σταθερούς στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των λιμένων, η ανάπτυξη της εφοδιαστικής στην ενδοχώρα σε επιλεγμένες περιοχές, η βελτίωση της σύνδεσης με τις υπάρχουσες και νέες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και η ψηφιοποίηση των τελωνειακών υπηρεσιών θα εξασφαλίσουν σαφή και μετρήσιμα οφέλη για την οικονομία της χώρας.

Περιμένουμε ότι όλοι οι σημαντικοί κοινωνικοί εταίροι της αγοράς εφοδιαστικής θα επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αυτοματοποίηση της λειτουργίας τους, θα προχωρήσουν σε συνέργειες και κοινοπραξίες, ιδίως μεταξύ εταιρειών 3PL/ 4PL και θα εδραιώσουν ακόμη περισσότερο την παρουσία τους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Θεωρώ ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτύχει η χώρα μας εξαιρετικές επιδόσεις και να γίνει ένας ακόμη πιο ανταγωνιστικός περιφερειακός ευρωπαϊκός κόμβος εμπορευματικών μεταφορών και logistics.

Είμαι πεπεισμένος ότι η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων και η διασύνδεση των μεταφορών μεταξύ της Ελλάδας και των γειτονικών της χωρών, ιδίως εκείνων των Δυτικών Βαλκανίων, είναι μια απολύτως θετική προοπτική για όλες τις πλευρές.

Για παράδειγμα, σήμερα, εκτιμάται ότι ένα ταξίδι από την Ασία, ας πούμε στην Τσεχία, μέσω του Πειραιά, είναι περίπου 8-9 ημέρες συντομότερο, σε σύγκριση με το ίδιο ταξίδι μέσω του Ρότερνταμ ή του Αμβούργου.

Αυτό οφείλεται στο ότι οι υπηρεσίες εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών από τον Πειραιά στα μεγάλα κέντρα εφοδιαστικής της Κεντρικής Ευρώπης εκτελούνται σε περίπου τέσσερις ημέρες, με τρένα αποκλειστικής χρήσης, ενώ το θαλάσσιο ταξίδι από την Κίνα στον Πειραιά είναι 8-9 ημέρες μικρότερο σε σύγκριση με τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

PreviousNext