Τροχοί & TIR

Ανέφικτος ο στόχος μείωσης των ρύπων. Αναγγελία παράτασης από Τζιτζικώστα. Η προειδοποίηση της Daimler

Απαραίτητο το ντίζελ
Πέμπτη 13/03/2025 - 10:11
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Mercedes-Benz
φωτό: Mercedes-Benz

Παρουσιάζοντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τη νέα στρατηγική της ΕΕ για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας ανακοίνωσε τη χρονική αναθεώρηση του στόχου μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Συγκεκριμένα, μετά τις ερωτήσεις και τοποθετήσεις των ευρωβουλευτών, ο επίτροπος παραδέχτηκε ότι ο στόχος που ισχύει σήμερα είναι ανέφικτος λέγοντας:

«Γνωρίζω ότι ο κλάδος ανησυχεί για τον κίνδυνο υπερβολικών κυρώσεων που συνδέονται με τον στόχο προτύπων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το 2025. Γι' αυτό θα προτείνουμε μια στοχευμένη τροποποίηση, μέχρι το τέλος Μαρτίου, προσφέροντας στους κατασκευαστές μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο, μεγαλύτερη ευελιξία. Η επίτευξη των στόχων του 2035 για τα αυτοκίνητα θα απαιτήσει μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση. Γι' αυτό και επιμένουμε στα εναλλακτικά καύσιμα, με την αναθεώρηση των προβλέψεων γι' αυτά να επισπεύδεται και πλέον να έχουμε θέσει ως στόχο να ολοκληρωθεί εντός του έτους. Επίσης, σημαντικές είναι οι προβλέψεις της Στρατηγικής για τις υποδομές φόρτισης, όπου θα απαιτηθεί η στενή συνεργασία με τα κράτη-μέλη, ειδικά για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Αυτοκινητοδρόμων. Ο νόμος περί κρίσιμων πρώτων υλών θα δώσει προτεραιότητα σε στρατηγικά έργα εξόρυξης και διύλισης στην Ευρώπη, τον εξορθολογισμό των αδειών και την παροχή οικονομικής στήριξης. Υπάρχουν αναλυτικές προβλέψεις για όλα τα ζητήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα Στρατηγική, όμως επιμένω ότι είναι χρέος μας να στηρίξουμε τους εργαζόμενους στη μετάβαση. Και είμαι βέβαιος ότι δημιουργούμε ένα μέλλον για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, εξίσου εντυπωσιακό με το παρελθόν της».

Απαραίτητο το ντίζελ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πριν λίγες μέρες ο Andreas Gorbach επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας φορτηγών της Daimler Truck είχε απευθύνει προειδοποίηση προς της ΕΕ τονίζοντας ότι «το ντίζελ για τα φορτηγά παραμένει απαραίτητο. Ο στόχος για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 45% το 2030 σε σχέση με το 2019 είναι ανέφικτος», είπε και πρότεινε την άμεση αναθεώρηση των ποσοστών μείωσης των ρύπων και του σχετικού χρονοδιαγράμματος.

Previous