Τροχοί & TIR

Απαγόρευση μπλε σταθερών τιμολογίων. Τι διαφήμιζε ένας πάροχος

Η διαφήμιση περί έκπτωσης συνέπειας.
Πέμπτη 24/10/2024 - 16:36
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Στην απαγόρευση διάθεσης των μπλε τιμολογίων ρεύματος από τις αρχές του 2025 προχωρά το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Όσο για τα πράσινα τιµολόγια που επιβλήθηκαν µε νοµοθετική ρύθµιση τον περασμένο Ιανουάριο ως υποχρεωτικά για διάστηµα ενός έτους, θα παραµείνουν στην αγορά για πολλά χρόνια ακόµη. Η υποχρεωτικότητα διάθεσης των πράσινων τιµολογίων από τους παρόχους, τονίζει στην «Καθημερινή» ο αρµόδιος υπουργός Θόδωρος Σκυλακάκης, παύει να ισχύει την 1η Ιανουαρίου του 2025 µόνο για νέους πελάτες και όχι για υφιστάµενους.

Το πράσινο τιµολόγιο κατά τον υπουργό θα παραµείνει ένα εργαλείο – µέτρο σύγκρισης άλλων τιµολογίων, που συνοδεύονται από πολιτικές µάρκετινγκ που δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει όχι ο ίδιος, αλλά ούτε και ειδικοί της αγοράς.

Μέσω της "Καθημερινής" ο κ. Σκυλακάκης συνιστά στους καταναλωτές «να συγκρίνουν τις τιµές µε τα πράσινα τιµολόγια και να γνωρίζουν ότι όσο οι τιµές αποµακρύνονται πολύ από το µέτρο σύγκρισης, δεν είναι για το καλό τους».

Με νοµοθετική ρύθµιση, επίσης, το ΥΠΕΝ θα βάλει απαγορευτικό από τις αρχές του νέους έτους στη διάθεση στην αγορά σταθερών –µπλε– τιµολογίων εξάµηνης διάρκειας. Η άποψη που επικρατεί στο υπουργείο είναι ότι οι προµηθευτές µε τα εξάµηνα σταθερά τιµολόγια εκµεταλλεύονται την εποχικότητα των τιµών και παγιδεύουν τους καταναλωτές, οι οποίοι πρέπει να εκπαιδευτούν στη νέα πραγµατικότητα των εποχικών διακυµάνσεων που φέρνουν οι ΑΠΕ, πολύ υψηλές τιµές το καλοκαίρι, χαµηλότερες τον χειµώνα και πολύ χαµηλές την άνοιξη και το φθινόπωρο που πέφτει η ζήτηση. 

Οι προµηθευτές, σε αντίθεση µε τους καταναλωτές, έχουν κατανοήσει αυτή την εποχικότητα. «Αυξήθηκαν οι τιµές το καλοκαίρι και µε τα εξάµηνα σταθερά τιµολόγια πουλάνε στους καταναλωτές καλοκαιρινές τιµές τον χειµώνα», τονίζει, εξηγώντας ότι τα σταθερά τιµολόγια παρέχουν πραγµατική προστασία στον καταναλωτή µόνο εάν είναι 12µηνης διάρκειας, διάστηµα που περικλείει όλες τις εποχικές διακυµάνσεις.

Η διαφήμιση περί έκπτωσης συνέπειας

Συνεχίζοντας, ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε ότι η εµπορική πολιτική των παρόχων κινείται πράγµατι στην κατεύθυνση στροφής των πελατών τους προς τα σταθερά τιµολόγια εξάµηνης διάρκειας ή και τα υβριδικά τιµολόγια µε µια σταθερή τιµή για κάποιους µήνες και κυµαινόµενη στη συνέχεια, το ύψος της οποίας συναρτούν µε εκπτώσεις σε πολλές περιπτώσεις παραπλανητικές και µια σειρά από άλλες προωθητικές ενέργειες που δύσκολα µπορεί να αξιολογήσει ο καταναλωτής.

Είναι ενδεικτική αυτή της πρακτικής η περίπτωση παρόχου που διαθέτει στην αγορά σταθερό εξάµηνης διάρκειας τιµολόγιο που στη συνέχεια γίνεται κυµαινόµενο µε έκπτωση συνέπειας 30% σε περίπτωση εµπρόθεσµης πληρωµής. Με µια πιο προσεκτική µατιά, η έκπτωση συνέπειας 30% αφορά το περιθώριο κέρδους του προµηθευτή και όχι την τιµή χρέωσης της κιλοβατώρας.

Πρόσφατα, εξάλλου, η ΡΑΑΕΥ µε επιστολή της κάλεσε εταιρεία του κλάδου να διορθώσει διαφηµιστική καµπάνια ενός υβριδικού τιµολογίου (ένα µέρος κατανάλωσης µε σταθερή χρέωση και ένα άλλο µε κυµαινόµενη) που το παρουσίαζε ως µπλε, στέλνοντας το µήνυµα στον καταναλωτή ότι πρόκειται για σταθερό, ενώ ήταν κίτρινο κυµαινόµενο.

Πηγή: Καθημερινή

PreviousNext