Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία προς Ιταλία στις 2 και 3 Απριλίου, λόγω προκήρυξης 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας από τη ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ, τα αιτήματά της είναι τα εξής:
"- Εξίσωση του μισθού ενεργείας στα πλοία Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία σύμφωνα με τον αντίστοιχο της Ακτοπλοΐας
- Θέσπιση – κατοχύρωση και εφαρμογή 2 ρεπό εκτός πλοίων για κάθε μήνα του χρόνου
- Επαναφορά των οργανικών συνθέσεων (επάνδρωση) με βάση το ΠΔ 177/1974
- Κατοχύρωση των express δρομολογίων στη γραμμή εφόσον τα πλοία σε Πάτρα – Ηγουμενίτσα έχουν άμεσες αφιξο-αναχωρήσεις
- Ουσιαστική αύξηση στις extra εργασίες και τα επιδόματα (γκαραζιάτικα – αντίτιμο τροφής – βαρύ ανθυγιεινό κλπ.)".
Η απεργία θα διεξαχθεί στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.
Ειδικότερα, όποιο πλοίο έχει αφετηρία ή προορισμό τα δυο λιμάνια μέσα στο 48ωρο (2 – 3 Απρίλη) με την πρόσδεση του και μετά την αποβίβαση επιβατών και οχημάτων το πλήρωμα θα πραγματοποιήσει 24ωρη απεργία.
Επίσης η απεργία θα γίνει και στα πλοία της γραμμής της Αδριατικής που βρίσκονται το διάστημα αυτό για επισκευή (Ελευσίνα) με έναρξη 00:01 έως 24:00 στις 2/4/2025.
Στη διάρκεια της απεργίας θα τηρηθεί απαρέγκλιτα η νομοθεσία περί προσωπικού ασφαλείας.
Απεργία ΠΝΟ
Υπενθυμίζουμε ότι στις 9 Απριλίου, δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία λόγω απεργίας που έχει προκηρύξει και η ΠΝΟ. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ ομόφωνα αποφάσισε τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει η ΓΣΕΕ στις 9 Απριλίου 2025. Η απεργία έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη στις 00.01 και λήξη στις 24.00, έχοντας ως καίρια αιτήματα την ακρίβεια, την στεγαστική κρίση, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Οι δυσμενείς επιπτώσεις που απορρέουν από τα παραπάνω, επιδρούν και στους Ναυτεργάτες και στις οικογένειες τους.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση τη ΠΝΟ, τα αιτήματά τους, μεταξύ άλλων, είναι τα εξής:
• Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά
• Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών
• Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει τη ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.