«Είναι σημαντικό να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης, είναι ένα λαϊκό μέσο. Αυτό θα γίνει όμως μόνον υπό όρους απόλυτης ασφάλειας, που θα περιλαμβάνουν υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς, πράγμα που μπορεί να σημαίνει μια κάποια μείωση του μεταφορικού έργου».
Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου, εκφράζοντας παράλληλα την εκτίμηση ότι ενδεχομένως ο σιδηρόδρομος να ξεκινήσει δρομολόγια προς το τέλος του μήνα.
Στο μεταξύ, τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των πολιτών έχουν αναλάβει, κατά κύριο λόγο, τα υπεραστικά ΚΤΕΛ της χώρας με αυξημένα δρομολόγια και μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων.
Ειδικά στον ΠΑΘΕ, στον άξονα δηλαδή Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη, η επιβατική κίνηση στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ έχει αυξηθεί κατά 100%, όπως δήλωσε στο troxoikaitir.gr ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος (σχετικό ρεπορτάζ θα ακολουθήσει).
Αντίστοιχα, και η διακοπή των δρομολογίων των εμπορικών σιδηρόδρομων αύξησε το μεταφορικό έργο των φορτηγών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα εκείνων που μεταφέρουν κοντέινερ και ξηρά φορτία.
Πώς θα λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος
Σχετικά με το πώς θα επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος, ο κ. Γεραπετρίτης στη σημερινή συνέντευξη τύπου είπε πως: «Είναι σημαντικό να ξεκινήσει η λειτουργία του εκ νέου χωρίς να περιμένουμε την τεχνολογική αναβάθμιση. Πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο γιατί είναι ένα λαϊκό μέσο οικονομικό. Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Για τον υπόλοιπο διάστημα θα λειτουργήσει με 2 σταθμάρχες ανά σταθμούς υποχρεωτικά και αυτό μπορεί να σημαίνει τη μείωση μεταφορικού έργου. Και με έναν μεγαλύτερο συντονισμό στις δράσεις μέσω των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε». «Έχω μιλήσει με εκπροσώπους της Hellenic Train και έχουν συμφωνήσει», είπε.
Τόνισε πως στόχος είναι η επαναλειτουργία του ενδεχομένως έως το τέλος του μήνα. «Δεν θα ξεκινήσει τρένο χωρίς τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας, ενώ τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει η συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους για μείωση συρμών, δρομολογίων ή σταθμών και ό,τι χρειάζεται», επανέλαβε.
Δολιοφθορές και κλοπές
«Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα φέρουμε προς ψήφιση και στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές στο δίκτυο», είπε ο κ. Γεραπετρίτης και πρόσθεσε: «Είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια, με κλοπές κυρίως στο χαλκό και άλλα υλικά. Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αδυναμία υποστήριξης και διακόπτονται τα δρομολόγια αλλά και ζητήματα ασφάλειας. Θα υπάρξει αυστηροποίηση του πλαισίου».