Τρία μέτρα βελτίωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας ετοιμάζει το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, όπως αποκάλυψε ο κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ραδιόφωνο Real FM.
Το πρώτο άμεσο μέτρο αφορά στην επαναφορά του δακτυλίου, με μία διαφορετική λογική. «Το ονομάζουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’. Θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών - ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από τον δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Ανέφερε, επίσης, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.
Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.
«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής. Αν και ο κ. Καραμανλής δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ανάλογα παρατηρητήρια λειτουργούν σε άλλες χώρες της Ευρώπης, τα οποία καταγράφουν πλήθος παραμέτρων, όπως τον όγκο των οχημάτων ανά περιοχή, το είδος των οχημάτων (βαν, ΦΙΧ, ΦΔΧ, λεωφορεία κ.α.), το είδος των μεταφερόμενων προϊόντων, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις συλλέγουν και στοιχεία κόστους των μεταφορών.
Τα στοιχεία αυτά, εφόσον προέρχονται από επίσημη και έγκυρη πηγή (παρατηρητήριο), βοηθούν και στη διαμόρφωση των κομίστρων των ΦΔΧ και σταδιακά συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας καλύτερης επαγγελματικής κουλτούρας που θα εκτιμά το πραγματικό μεταφορικό κόστος και θα καθορίζει το κόμιστρο προσθέτοντας το εύλογο κέρδος που είναι απαραίτητο για την επιβίωση των μεταφορικών επιχειρήσεων.