Σε μία άκρως εντυπωσιακή τεχνολογική πρωτιά, η Volvo Trucks ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα της νέας γενιάς του συστήματος ρολαρίσματος I-Roll, το οποίο συνδυάζεται με σύστημα stop/start για τον κινητήρα.
Πρόκειται για παγκόσμια πρεμιέρα της συγκεκριμένης, γνωστής από τα επιβατικά οχήματα, τεχνολογίας σε βαρύ φορτηγό. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι, το σύστημα αποτελεί προϊόν αποκλειστικά δικής του (in-house) εξέλιξης και δεν προέρχεται από εξωτερικό προμηθευτή.
Για να δουλέψει με ακρίβεια, το σύστημα βασίζεται σε υπάρχουσες τεχνολογίες, όπως το προγνωστικό I-Seeκαι το I-Roll: Η νέα λειτουργία stop/start του κινητήρα ενεργοποιείται μέσω της συνεχούς παρακολούθησης των δεδομένων του δρόμου και των πληροφοριών σχετικά με την καμπυλότητα του δρόμου –προφανώς από τα τοπογραφικά δεδομένα των (3D) χαρτών του I-See.
Πώς λειτουργεί
Η ειδοποιός διαφορά του συστήματος για φορτηγά σε σχέση με τα αντίστοιχα για αυτοκίνητα είναι ότι ο κινητήρας απενεργοποιείται προσωρινά όταν εντοπίζεται κατηφόρα κατά μήκος της διαδρομής, και όχι όταν δουλεύει στο ρελαντί π.χ., σε κάποιο φανάρι: Η νέα λειτουργία διακοπής/εκκίνησης του κινητήρα ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.
Ανάλογα με τις συνθήκες (και προφανώς το διάστημα) ενεργοποίησης, όπως η τοπογραφία και το ανάγλυφο της διαδρομής, και η θερμοκρασία περιβάλλοντος, το νέο I-Roll με stop/start κινητήρα μπορεί –σύμφωνα με τη Volvo- να μειώσει έως και 1% την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Η μείωση αυτή είναι επιπλέον των ήδη επιτευχθέντων εξοικονομήσεων της τρέχουσας γενιάς FH και FH Aero που λανσαρίστηκε το 2024. Η νέα λειτουργία θα προσφέρεται στα μοντέλα Volvo FH και FH Aero αποκλειστικά με τον κινητήρα των 13 λίτρων και οι πελάτες μπορούν ήδη να παραγγείλουν το καινούριο I-Roll.