Τροχοί & TIR

Αυξήθηκαν οι ταξινομήσεις όλων των νέων επαγγελματικών στην Ευρώπη

Σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις των νέων επαγγελματικών αυτοκινήτων κατέγραψε η αγορά της Ευρώπης. Στοιχεία άξια προσοχής είναι η κυριαρχία του ντίζελ στα φορτηγά (πλην των ελαφρών), αλλά και η
Σάββατο 28/10/2023 - 10:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις των νέων επαγγελματικών αυτοκινήτων κατέγραψε η αγορά της Ευρώπης. 

Στοιχεία άξια προσοχής είναι η κυριαρχία του ντίζελ στα φορτηγά (πλην των ελαφρών), αλλά και η ταυτόχρονη εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρικών βαν και των λεωφορείων. Αναλυτικά:

Το πρώτο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2023, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,3% σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, με την Ισπανία (+20,5%), τη Γερμανία (+18,2%) και την Ιταλία (+16,7%) να καταγράφουν διψήφια αύξηση.

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν ακόμη πιο σημαντική άνοδο, με αύξηση 23% κατά το 9μηνο, συνολικά 268.766 μονάδες. Η Γερμανία προηγήθηκε σε αριθμό πωλήσεων, με 75.241 ταξινομήσεις, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση 31,2%. Η Ισπανία (+23,8%), η Ιταλία (+17%), η Γαλλία (+15,6%) και η Πολωνία (+10,9%).

Οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων στην ΕΕ παρουσίασαν επίσης σημαντική αύξηση κατά το 9μηνο. Οι ταξινομήσεις στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,5% σε ετήσια βάση με 23.645 μονάδες. Η Γαλλία πρωτοστάτησε με 4.735 πωλήσεις, αύξηση 9,1%, η Ιταλία (+65,9%) και η Ισπανία (+58,1%).

Βαν: Το πρώτο 9μηνο του 2023, το ντίζελ παρέμεινε η κορυφαία επιλογή, αντιπροσωπεύοντας το 83% της αγοράς, ελαφρώς χαμηλότερα από το μερίδιο 87% που κατείχε το 2022. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών βαν αυξήθηκε στο 7,3%, σχεδόν διπλασιάστηκε με 91,4% αύξηση. Αυτή η ανάπτυξη τροφοδοτήθηκε κυρίως από την τριψήφια ποσοστιαία αύξηση στις μεγάλες αγορές: Γαλλία (+102,2%) και Ολλανδία (+136,8%). Την ίδια στιγμή, η βενζίνη και το ντίζελ αυξήθηκαν κατά 39,6% και 9,1% αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας το 89% της αγοράς.

Φορτηγά: Το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά των φορτηγών, αποτελώντας το 95,5% των ταξινομήσεων νέων φορτηγών από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Οι πωλήσεις φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 22%, επηρεασμένες από την ανάπτυξη στις μεγάλες αγορές: Γερμανία (+29,7%), Γαλλία (+14%), Πολωνία (+11,9%) και Ιταλία (+17,9%). Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκαν κατά 321,7%, φτάνοντας συνολικά τις 3.918 μονάδες. Η Γερμανία (+297,9%) και η Ολλανδία (+1.463,6%) ήταν οι κύριοι μοχλοί αυτής της ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας το 65% των πωλήσεων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,5% της αγοράς, μια σημαντική πρόοδος από το 0,4% του προηγούμενου έτους. 

Λεωφορεία: Κατά το πρώτο 9μηνο του 2023, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,5%, φτάνοντας τις 3.405 μονάδες και κατακτώντας μερίδιο αγοράς 14,4%, έναντι 13% στο 2022. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη στο 246,2%. Ακολουθούν η Γαλλία (+35,8%) και η Γερμανία (+26,9%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά λεωφορεία έδειξαν δυναμική αύξηση πωλήσεων 156,1%, υπερδιπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με το 2022 (από 5,9% σε 12,8%). Σημαντική ανάπτυξη στη Γαλλία (+477,2%) και την Ισπανία (+233,2%). Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, τα λεωφορεία ντίζελ εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο 64,7%.

PreviousNext