Τροχοί & TIR

Βαρέα φορτηγά Ελλάδα: Με πετρέλαιο το 99,1%. Πώς κινούνται στις άλλες χώρες

Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ευρώπης (ACEA) για το σύνολο των ταξινομήσεων βαρέων φορτηγών κατά το 2022 με βάση τα οποία κυρίαρχο καύσιμο κίνησης παραμένει το
Κυριακή 12/03/2023 - 09:01
Κοινοποίηση στα Social Media

Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ευρώπης (ACEA) για το σύνολο των ταξινομήσεων βαρέων φορτηγών κατά το 2022 με βάση τα οποία κυρίαρχο καύσιμο κίνησης παραμένει το πετρέλαιο.

Πιο αναλυτικά, πέρυσι σε όλες τις χώρες της ΕΕ, πουλήθηκαν συνολικά 274.058 φορτηγά άνω των 16 τόνων. Τα φορτηγά ντίζελ παρέμειναν η κυρίαρχη επιλογή για τους αγοραστές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αντιπροσωπεύουν το 96,6% των συνολικών νέων ταξινομήσεων (από 95,9% το 2021). Παρά τη σημαντική αύξηση πέρυσι, τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούσαν να αποτελούν μόνο το 0,6% των φορτηγών της αγοράς της ΕΕ. Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων αντιπροσώπευαν το 2,8% όλων των φορτηγών που πωλήθηκαν στην ΕΕ.

Στην Ελλάδα, το 2022 πουλήθηκαν 458 φορτηγά άνω των 16 τόνων. Από αυτά το 99,1% ήταν πετρελαιοκίνητα. Εναλλακτικών καυσίμων (φυσικού αερίου κ.α.) ήταν μόνο 4.

Συνολικά το 2022, τα νέα φορτηγά ντίζελ που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται (+3,7%), αν και σε χαμηλότερο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στην αύξηση αυτή σημαντική συμβολή είχαν οι χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης. Από τις τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Γαλλία και η Γερμανία υπέστησαν απώλειες (-3,0% και -2,4% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία παρουσίασαν βελτιώσεις (+11,6% και +4,6% αντίστοιχα).

Αντίθετα, τα βενζινοκίνητα φορτηγά μειώθηκαν κατά 17,4%, με μόνο 157 μονάδες να έχουν ταξινομηθεί σε όλη την ΕΕ, περισσότερο από το 60% των οποίων πωλήθηκαν στη Φινλανδία.

Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων

Ωστόσο, πέρυσι, η ΕΕ σημείωσε μεγάλη ποσοστιαία αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών (+32,8%), με 1.656 μονάδες, εκ των οποίων οι μισές στη Γερμανία (829 μονάδες). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκε από 0,5% το 2021 σε 0,6% πέρυσι.

Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των υβριδικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε κατά 16,1%, καθώς πουλήθηκαν μόνο 47 μονάδες συνολικά.

Οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως φυσικό αέριο, υγραέριο, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, μειώθηκαν το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% της συνολικής αγοράς (από 3,6% το 2021). Με 7.915 φορτηγά ταξινομημένα σε ολόκληρη την ΕΕ, οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα έχουν μειωθεί κατά 19,9%. Η Γερμανία ήταν ο κύριος συντελεστής στις αρνητικές επιδόσεις, με πτώση 34,2%.

Η άνοδος της Volvo

Υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι κυρίαρχες μάρκες φορτηγών στην ελληνική αγορά αναδείχθηκαν η Mercedes-Benz με 154 μονάδες ακολουθούμενη από τη Volvo με 106 μονάδες. Η σουηδική μάρκα κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων στους τράκτορες για έλξεις βαρέων ρυμουλκούμενων, ενώ η Mercedes-Benz διατήρησε την ηγετική της θέση στα μονά φορτηγά δύο και τριών αξόνων άνω των 16 τόνων.

Στον πίνακα που ακολουθεί (αναδημοσίευση από το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR) εμφανίζονται οι συνολικές περυσινές ταξινομήσεις των φορτηγών άνω των 16 τόνων.

PreviousNext