Τριάντα τράκτορες 6x4 της Hyundai Motor θα ξεκινήσουν δρομολόγια στις αρχές του 2023 με έδρα το λιμάνι του Oakland στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όλα τα αυτοκίνητα κινούνται με υδρογόνο και είναι όμοια με τα HYUNDAI XCIENT που κυκλοφορούν ήδη στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ελβετία (βλέπε περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Φεβρουαρίου 2020).

Στο λιμάνι της Καλιφόρνιας τα HYUNDAI θα ταξινομηθούν στην κατηγορία 8 που αντιστοιχεί σε μικτό βάρος 38 τόνων.

Τα φορτηγά διαθέτουν ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 190 kW με δύο, συνδεδεμένες παράλληλα, fuel στοίβες (stacks) που προέρχονται από το επιβατικό SUV υδρογόνου NEXO της Hyundai, κι ένα ηλεκτρικό μοτέρ 350 kW, με την αυτονομία να εκτιμάται γύρω στα 400 χιλιόμετρα. Η χωρητικότητα των εφτά κυλινδρικών ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 34,5 κιλά με το πεπιεσμένο υδρογόνο να αποθηκεύεται εκεί στα 350 bar.

Να σημειώσουμε ότι ο Κορεάτης κατασκευαστής διαθέτει μια πολύτιμη τεχνογνωσία στην κατασκευή βαρέων επαγγελματικών οχημάτων υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου, καθώς ένα λεωφορείο αντίστοιχης τεχνολογίας κυκλοφορεί από το 2019 στη Σεούλ και προγραμματίζεται η παραγωγή του σε περισσότερες μονάδες.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής ανάπτυξης των φορτηγών και λεωφορείων υδρογόνου Jihan Ryu ένα φορτηγό υδρογόνου συγκρινόμενο με ένα ντίζελ φορτηγό, του οποίου η θερμική απόδοση μετά βίας πλησιάζει το 35% ένα αντίστοιχο υδρογόνου είναι γύρω στο 60% –αν και απευθείας σύγκριση δεν μπορεί να γίνει καθώς στη δεύτερη περίπτωση δεν έχουμε θερμικό κινητήρα.

Ωστόσο, οι ανάγκες ψύξης ενός fuel cell οχήματος είναι 2,5 φορές μεγαλύτερες από ένα ντίζελ, κάτι που σημαίνει πως πάλι πρέπει να βρεθεί χώρος για να τοποθετηθούν τα κυκλώματα. Το χειρότερο; Με ένα πρόχειρο υπολογισμό, αν θες να έχεις σε φορτηγό υδρογόνου, την ίδια αυτονομία όπως με ένα ντίζελ 40τονο όχημα με ρεζερβουάρ πετρελαίου 1.000 λίτρα, απαιτούνται 400 κιλά πεπιεσμένου υδρογόνου. Στο Hyundai απαιτούνται 7 (μεγάλα) ρεζερβουάρ για μόλις 34,5 κιλά, πίσω από την καμπίνα, που όμως «κλέβουν» χώρο και ωφέλιμο.