Συνδυάζοντας μπαταρίες με κυψέλες υδρογόνου, το Citroën ë-Jumpy Hydrogen προσφέρει αυτονομία σε ηλεκτρική λειτουργία άνω των 400 χλμ. και ανεφοδιασμό σε υδρογόνο που διαρκεί λιγότερο από τρία λεπτά.
«Το ë-Jumpy Hydrogen συμπληρώνει ιδανικά τη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με την αρχιτεκτονική του, που συνδυάζει τις κυψέλες υδρογόνου και τη μπαταρία. Το Van προσφέρει τα καλύτερα στοιχεία και των δύο τεχνολογιών. Τόσο οι κυψέλες υδρογόνου όσο και η συστοιχία των μπαταριών έχουν ενσωματωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην επηρεάζουν ούτε στο ελάχιστο την ικανότητα φόρτωσης που αναγνωρίζουμε πως είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για τους επαγγελματίες. Το ë-Jumpy Hydrogen ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επαγγελματιών με αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων και χρόνο φόρτισης μόλις τριών λεπτών, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι και η ικανότητα ανάκτησης περισσότερης ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης», ανέφερε ο Laurence Hansen, διευθυντής προϊόντων και στρατηγικής της Citroën.
Από τεχνικής πλευράς, το ë-Jumpy Hydrogen είναι ηλεκτρικό και επωφελείται από δύο πηγές ενέργειας: το υδρογόνο, που είναι αποθηκευμένο υπό πίεση 700 bar σε ένα τριπλό δοχείο, μέσω του οποίου παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα και μια μπαταρία 10,5 kWh. Η μπαταρία δίνει αυτονομία 50 χιλιομέτρων στο αυτοκίνητο και αναλαμβάνει αυτόματα την κίνηση όταν η δεξαμενή υδρογόνου είναι άδεια. Αυτές οι δύο πηγές ενέργειας συνδυάζονται για να τροφοδοτήσουν τον κινητήρα και το σύστημα κίνησης. Η μπαταρία ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, ενώ φορτίζεται αυτόματα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το υδρογόνο. Επιπρόσθετα, η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει με καλώδιο σε όλους τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι το όχημα με τη νέα τεχνολογία διατηρεί τον ωφέλιμο όγκο, τη χωρητικότητα και τη μεταφορική ικανότητά του. Το νέο μοντέλο έχει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα* με τις τρεις δεξαμενές υδρογόνου των 700 bar, από ανθρακόνημα, οι οποίες βρίσκονται δίπλα στη μπαταρία, να μπορούν να γεμίσουν σε μόλις τρία λεπτά της ώρας. Με μηδενικές εκπομπές CO2, οι επαγγελματίες θα είναι απολύτως ελεύθεροι από περιορισμούς σε δρόμους και περιοχές των αστικών κέντρων που ισχύουν απαγορεύσεις για τα συμβατικά επαγγελματικά οχήματα.
* Η αυτονομία ορίζεται σύμφωνα με τη μεθοδολογία της διαδικασίας δοκιμής WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151)
Το Jumpy, που παράγεται στο εργοστάσιο SevelNord, μετατρέπεται σε υδρογονοκίνητο στο Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης κυψελών καυσίμου υδρογόνου του Ομίλου Stellantis που έχει έδρα στο Russelsheim της Γερμανίας.