Οι τρεις όμιλοι – κολοσσοί των βαρέων φορτηγών και λεωφορείων, η Volvo, η Daimler Truck και η TRATON (MAN, SCANIA) υπέγραψαν μια τεράστιας σημασίας συμφωνία για το μέλλον των βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων που προβλέπει την εγκατάσταση και λειτουργία ενός «υψηλής απόδοσης δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών και λεωφορείων μεγάλων αποστάσεων κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων της Ευρώπης», όπως αναφέρει σχετική κοινή ανακοίνωση που υπογράφεται από τους παραπάνω ομίλους.
Πρόκειται για μια συμφωνία με την οποία θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες εγκατάστασης 1.700 σημείων φόρτισης στη βάση ενός ρεαλιστικού σχεδίου που λαμβάνει υπόψη του τις χιλιομετρικές αυτονομίες των βαρέων φορτηγών. Κάθε σημείο φόρτισης, ανάλογα με την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων, θα περιλαμβάνει τον προβλεπόμενο αριθμό φορτιστών.
Είναι, μάλιστα, ενδιαφέρον το γεγονός ότι ένας αριθμός αυτών των φορτιστών θα τοποθετηθεί και στα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα της Ευρώπης. Με τον τρόπο αυτό, καλύπτονται χιλιομετρικές αποστάσεις και εκτός αυτοκινητόδρομων, ενώ θα γίνεται εκμετάλλευση και του χρόνου παραμονής των φορτηγών στα εμπορευματικά κέντρα.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των τριών μεγάλων ομίλων, πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποστήριξης των ιδιοκτητών φορτηγών που επιθυμούν να μεταβούν σε μεταφορικές λύσεις μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Την ίδια στιγμή, το κόστος φόρτισης σε σχέση με την απόδοση των οχημάτων θα είναι εξαιρετικά ελκυστικό, ώστε να επιταχυνθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και με δεδομένο ότι οι μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει μέχρι το 2050 να είναι απηλλαγμένη από τον άνθρακα.
Φόρτιση στο 45λεπτο του διαλείμματος
Για τους οδηγούς, ιδιοκτήτες φορτηγών και για τις μεταφορικές επιχειρήσεις, ξεχωριστό ενδιαφέρον αποκτά η επισήμανση ότι οι φορτιστές των βαρέων οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα φόρτισης των φορτηγών ή των λεωφορείων σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των 45 λεπτών, ώστε να γίνεται εκμετάλλευση του υποχρεωτικού διαλείμματος οδήγησης. Παράλληλα, στα ίδια σημεία φόρτισης θα υπάρχουν και φορτιστές βραδύτερης φόρτισης ή και ολονύχτιας, ώστε να υπάρχουν όλες οι εναλλακτικές επιλογές από τους οδηγούς.
«Επιτέλους, φεύγουμε από τις θεωρίες και περνάμε άμεσα στην πράξη», σχολίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της VOLVO, Martin Lundstedt.
«Το γεγονός ότι τρεις ανταγωνιστές ενώνουν τις δυνάμεις τους για κοινή δράση αποτελεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς όλους τους μετόχους», σχολίασε ο Martin Daum, πρόεδρος του ομίλου Daimler Trucks.
«Αυτή η συνεργασία θα δώσει μια ισχυρή ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών και πούλμαν, τα οποία (οχήματα) αποτελούν την πλέον αποδοτική και βιώσιμη λύση για τις μεταφορές του μέλλοντος», ανέφερε ο Christian Levin, πρόεδρος της TRATON GROUP.