Τροχοί & TIR

Διανομές με το λονδρέζικο LEVC VN5

Οι αστικές μεταφορές αλλάζουν και μαζί με αυτές και τα οχήματα που τις εκτελούν τα οποία πρέπει να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον με χαμηλούς ή μηδενικούς ρύπους. Στο μέλλον, το οποίο θα είναι
Σάββατο 26/11/2022 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι αστικές μεταφορές αλλάζουν και μαζί με αυτές και τα οχήματα που τις εκτελούν τα οποία πρέπει να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον με χαμηλούς ή μηδενικούς ρύπους. Στο μέλλον, το οποίο θα είναι πιο σύντομα από ότι περιμένουμε, όλο και περισσότεροι περιορισμοί θα τίθενται σε ισχύ σχετικά με την είσοδο των οχημάτων στον αστικό ιστό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δαπανούν τεράστια κεφάλαια για την ανάπτυξη και εξέλιξη οχημάτων που θα πληρούν όλα τα κριτήρια για καθαρές αλλά και οικονομικές μεταφορές.

Μία από αυτές, η LEVC (London Electric Vehicle Company) έχει παρουσιάσει το μοντέλο VN5 το οποίο έχει μια καινοτομία που το κάνει ακόμη πιο ελκυστικό για την απόκτησή του. Τροφοδοτείται με βενζίνη και ρεύμα, το οποίο λύνει το άγχος της αυτονομίας. Το οδηγούμε από την Αθήνα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Τσίνας στην Καλαμπάκα και αναλαμβάνουμε την επόμενη παραγγελία για τη μεταφορά και διανομή ποτών και αναψυκτικών.

Μπαταρίες, αλλά και παραγωγή ρεύματος

Το LEVC VN5 διαθέτει βενζινοκινητήρα χωρίς μηχανική σύνδεση με τους τροχούς και δουλεύει για να λειτουργήσει η γεννήτρια, η οποία παρέχει ρεύμα για την κίνηση του οχήματος. Το ρεύμα που παράγεται μεταδίδεται απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς από τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 110 kW (150 HP).

Ο βενζινοκινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός, μαζί με τη μονάδα ελέγχου και τη γεννήτρια των 60 kW. Κάτω από το χώρο επιβατών βρίσκεται η μονάδα μπαταριών, το ντεπόζιτο καυσίμων και πίσω βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας. Να αναφέρουμε ότι μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή 50 kW επιτυγχάνεται σε 30 λεπτά ενώ σε φορτιστή 22 kW σε 75 λεπτά.

Αθήνα – Καλαμπάκα

Παραλαμβάνοντας το LEVC VN5 από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Σπανός στην Αθήνα, και αφού πρώτα διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα εντός της πόλης, πρέπει να συνεχίσουμε για την Καλαμπάκα. Στο σημείο αυτό εντοπίζουμε το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί το LEVC VN5 το οποίο λύνει το άγχος της αυτονομίας.

Δε χρειάζεται να περιμένουμε να φορτίσει η μπαταρία, αλλά το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι πάμε σε ένα πρατήριο καυσίμων για να φουλάρουμε το ρεζερβουάρ με βενζίνη. Όπως αναφέραμε νωρίτερα ο βενζινοκινητήρας δουλεύει για να λειτουργήσει η γεννήτρια, παρέχοντας ρεύμα για την κίνηση του οχήματος.

Στον αυτοκινητόδρομο κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και οι περιορισμένοι θόρυβοι που περνούν στο εσωτερικό προέρχονται από τους καθρέφτες και τα ελαστικά. Γενικότερα όμως το ταξίδι με το VN5 είναι ήσυχο και αθόρυβο σε σημείο που πρέπει να κοιτάξεις το κοντέρ για να δεις αν κινείσαι με τη νόμιμη επιτρεπόμενη ταχύτητα ή το έχεις ξεπεράσει. Οι ρεπρίζ είναι επίσης πολύ γρήγορες, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Τα 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε 13.2 δτλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 128 χλμ/ώρα.

Σε διαδρομές με παρατεταμένες στροφές το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο οδόστρωμα. Στις ανηφόρες από τη Λαμία με κατεύθυνση το Δομοκό αν και οι ταχύτητες συνεχώς εναλλάσσονταν, απώλεια ροπής δεν υπήρξε.

Κατεβαίνοντας τον Μπράλο με κατεύθυνση τη Λαμία κάνουμε διαρκώς εναλλαγές μεταξύ της πρώτης και δεύτερης θέσης στη λειτουργία ανάκτησης επιτυγχάνοντας έτσι πέδηση χωρίς τη χρήση φρένου. Το όφελος είναι διπλό. Αφενός επιτυγχάνεται φόρτιση της μπαταρίας (η αυτονομία αυξήθηκε κατά έξι χιλιόμετρα) αφετέρου δεν πατάμε καθόλου φρένο και με αυτό τον τρόπο δεν προκαλείται φθορά στο σύστημα πέδησης.

Στη θέση 0 έχουμε μία αισθητή επιβράδυνση, ενώ στη λειτουργία 1 και 2 είναι ακόμη πιο έντονη η πέδηση (χωρίς να φρενάρει το όχημα απότομα) όπου η επαναφόρτιση της μπαταρίας είναι πιο γρήγορη. Διανομές στην Καλαμπάκα

Κατευθυνόμαστε με το LEVC VN5 στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Τσίνας στην Καλαμπάκα και φορτώνουμε στην κλούβα του δύο ευρωπαλέτες με αναψυκτικά και ποτά. Από τα τρία προγράμματα οδήγησης επιλέγουμε τη λειτουργία Pure EV με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Συνολικά καλύπτουμε στο κέντρο της Καλαμπάκας και των Τρικάλων περισσότερα από ενενήντα χιλιόμετρα με τη συγκεκριμένη λειτουργία και στην πράξη παρατηρούμε ότι η κατανάλωση της μπαταρίας εξαρτάται αποκλειστικά από το πόσο πιέζουμε το πεντάλ του γκαζιού. Ήπιες κινήσεις σημαίνουν μεγαλύτερη οικονομία ενώ στον αντίποδα με απότομες κινήσεις η στάθμη της μπαταρίες πέφτει γρηγορότερα. Σε κάθε περίπτωση η συνετή οδήγηση είναι προς όφελος του οδηγού.

Χώρος φόρτωσης

Όσον αφορά την κλούβα, το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι στα 1.253 χιλιοστά στο επάνω μέρος και 1.109 χιλιοστά στο κάτω. Το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται χαμηλά στα 640 χιλιοστά. Το ύψος της πλαϊνής πόρτας είναι στα 1.199 χιλιοστά και το πλάτος της στα 1.128 χιλιοστά το οποίο μειώνεται στο επάνω μέρος στα 938 χιλιοστά.

Η κλούβα εξοπλίζεται με προστατευτικό κάλυμμα στις πλευρικές επιφάνειες και στο δάπεδο, στο οποίο είναι τοποθετημένοι οκτώ κρίκοι πρόσδεσης φορτίου. Το όχημα δοκιμής έχει μικτό φορτίο 2.900 κιλά, απόβαρο 2.271 κιλά και δίνει ωφέλιμο 629 κιλά.

Να αναφέρουμε επίσης ότι το σασί του είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο προσφέροντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Παράλληλα το αμάξωμα είναι πιο ελαφρύ το οποίο συνεπάγεται χαμηλότερες καταναλώσεις και αύξηση του ωφέλιμου φορτίου.

Τιμόνι... διαβήτης

Δεν είναι δυνατόν να οδηγήσει κάποιος το LEVC VN5 και να μην κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο τιμόνι του. Το συγκεκριμένο δίνειτο καλύτερο κόψιμο από οποιοδήποτε όχημα του ανταγωνισμού.

Χωρίς να θεωρηθεί υπερβολή κόβει σχεδόν στις 90 μοίρες. Το σύστημα διεύθυνσης δίνει λύσεις τόσο στο παρκάρισμα όσο και στις αναστροφές σε περιορισμένο πλάτος οδοστρώματος. Είναι ελαφρύ στη χρήση του ενώ σε υψηλές ταχύτητες γίνεται ακόμη πιο στιβαρό. Να επισημάνουμε επίσης ότι η ορατότητα από τη θέση οδήγησης είναι η καλύτερη δυνατή, γιατί το καπό του κινητήρα βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένο.

Ποιοτικός χώρος οδήγησης

Σε επίπεδο εξοπλισμού το VN5 διατίθεται στη χώρα μας στην έκδοση Business και από εκεί και πέρα ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μέσα από μια μεγάλη γκάμα έξτρα εξοπλισμού. To εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την εργονομία των επιβατών του. Τα καθίσματα είναι φαρδιά και προσφέρουν καλή οσφυϊκή υποστήριξη. Ανάμεσα στα δύο καθίσματα υπάρχει αρκετός χώρος ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.

Επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν κάτω από την κεντρική κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού, όπως και πάνω από το παρμπρίζ. Μέσω της οθόνης αφής 9 ιντσών ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο ηχοσύστημα, στο τηλέφωνο, τον υπολογιστή ταξιδιού, στα προγράμματα οδήγησης καθώς και στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δια ταύτα η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το LEVC VN5 με βενζίνη και φόρτιση της μπαταρίας στην πρίζα είναι η καλύτερη λύση για αστικές και υπεραστικές μεταφορές. Ο οδηγός του δεν έχει το άγχος της αυτονομίας και παράλληλα οι διανομές επιτυγχάνονται με τη μέγιστη οικονομία και με μηδενικούς ρύπους.

 

PreviousNext