Το πρώτο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο, το Solaris Urbino 12 Electric, βρίσκεται στον ΟΣΥ για να ξεκινήσει δοκιμές σε αστικές γραμμές της Αθήνας, όπως συνέβη νωρίτερα με το BYD και το Yutong. Πληροφορίες, μάλιστα, του περιοδικού αναφέρουν ότι ίσως είναι το τελευταίο λεωφορείο δοκιμών ενόψει του μεγάλου διαγωνισμού της προμήθειας των 1.300 καινούριων λεωφορείων για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ.

Το Solaris Urbino 12 Electric είναι τυπικό χαμηλοδάπεδο αστικό λεωφορείο με μήκος 12 μέτρων, πλάτος 2,55 μ. και ύψος 3,30 μ.

Διαθέτει τρεις (3) δίφυλλες θύρες εισόδου πλάτους 1,35 μ. και ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση επιβίβασης/αποβίβασης ΑμΕΑ. Το λεωφορείο μπορεί να μεταφέρει τριάντα (30) καθήμενους επιβάτες. Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας του λεωφορείου αποτελείται από πέντε (5) συστοιχίες μπαταριών υψηλής ενεργείας 400kWh συνολικά. Η φόρτιση αυτών θα γίνεται μέσω φορητού ταχυφορτιστή 40kW, ο οποίος θα είναι εγκατεστημένος στο αμαξοστάσιο φιλοξενίας.

Ο χώρος των επιβατών, πέρα των ανεμιστήρων, διαθέτει κλιματιστική μονάδα και θερμαντικά σώματα για τη διατήρηση θερμοκρασιακής ισορροπίας κατά τη λειτουργία. Τα καθίσματα είναι ανατομικά με επιφανειακή αντιβακτηριδιακή επεξεργασία, ο εσωτερικός φωτισμός γίνεται με σώματα LED ρυθμιζόμενης έντασης και οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε θύρες φόρτισης συσκευών USB.

Το σύστημα επιγονάτισης κατεβάζει το πάτωμα από τα 320 χιλ. στα 250 χιλ. διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο των επιβατών, ενώ για την επι-αποβίβαση των ΑμΕΑ διατίθεται ηλεκτροκίνητη ράμπα στη μεσαία πόρτα.

Την κίνηση του λεωφορείου αναλαμβάνει ο γνωστός και δοκιμασμένος άξονας AVE 130 της ZF με δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους επί των τροχών στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου με μέγιστη ισχύ 250 kW (2x125 kW).

Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας περιλαμβάνει 5 συστοιχίες μπαταριών υψηλής ενεργείας 400kWh, οι οποίες φορτίζουν με πρίζα (plug-in) από φορτιστή HELIOX - Fast DC 40 kW / 67 A mobile. Η μέγιστη ταχύτητα του λεωφορείου ορίζεται στα 75 χλμ./ ώρα.

Το Solaris Urbino 12 Electric εξοπλίζεται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα Wabco ECAS / Knorr-Bremse EBS για τον έλεγχο της ευστάθειας στον δρόμο, των φρένων και των αναρτήσεων. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του σύστημα επιτήρησης με 3 κάμερες CCVT και ένα άνετο και λειτουργικό κόκπιτ, χάρη στην εργονομία και τη σωστή θέση των χειριστηρίων.

Για την ψύξη εξοπλίζεται με κλιματιστικό Konvekta UL 500EM, το οποίο φέρει και διάταξη front-box για τον οδηγό, ενώ για τη θέρμανση φέρει θερμαντικά σώματα με πολλαπλά ακροφύσια.

Καραμανλής: Μεγάλο μέρος των 1.300 θα είναι ηλεκτροκίνητα

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την Κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτική τους. Για αυτό τον λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και, ταυτόχρονα, μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία, που θα πάρουμε με τον μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα», δήλωσε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος παρέστη στην παραλαβή του λεωφορείου και συνέχισε:

«Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον γιατί, πρώτον, εξοικονομούμε ενέργεια και, δεύτερον, γιατί είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό η Κυβέρνηση σχεδιάζει να πάρει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να αφήσουμε πίσω την εποχή που βλέπαμε ένα τροχαίο υλικό πολύ ταλαιπωρημένο, που ταλαιπωρούσε και τους εργαζόμενους, αλλά κυρίως τους επιβάτες και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Σήμερα είμαστε εδώ γιατί παραλάβαμε και αυτό το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που κάνει δοκιμαστικές διαδρομές στην Αθήνα. Στόχος των δοκιμαστικών διαδρομών είναι να δούμε αν αυτά τα λεωφορεία μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της χώρας μας. Ο σχεδιασμός είναι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία να βγει στον αέρα τους επόμενους μήνες».