Τροχοί & TIR

Δύο Υβριδικά Λεωφορεία Mercedes Citaro G για το Μύνστερ

Ο φορέας που διαχειρίζεται τις αστικές συγκοινωνίες της γερμανικής πόλης του Μύνστερ παρέλαβε στις 27 Αυγούστου 2012 δύο Mercedes Citaro G BlueTec Hybrid. Η πόλη της Βεστφαλίας φέρει από το 2004 τον επίζηλο τίτλο αυτής με την καλύτερη ποιότητα ζωής σε παγκόσμιο επίπεδο. Και είναι αξιοσημείωτο ότι, οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων καλύπτονται χωρίς να χρησιμοποιούνται μέσα σταθερής τροχιάς. Για την ακρίβεια, από το 1954 έπαυσε η λειτουργία του τοπικού τραμ και από το 1968 των τρόλεϊ.
Τετάρτη 29/08/2012 - 12:14
Κοινοποίηση στα Social Media

Ο φορέας που διαχειρίζεται τις αστικές συγκοινωνίες της γερμανικής πόλης του Μύνστερ παρέλαβε στις 27 Αυγούστου 2012 δύο Mercedes Citaro G BlueTec Hybrid. Η πόλη της Βεστφαλίας φέρει από το 2004 τον επίζηλο τίτλο αυτής με την καλύτερη ποιότητα ζωής σε παγκόσμιο επίπεδο. Και είναι αξιοσημείωτο ότι, οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων καλύπτονται χωρίς να χρησιμοποιούνται μέσα σταθερής τροχιάς. Για την ακρίβεια, από το 1954 έπαυσε η λειτουργία του τοπικού τραμ και από το 1968 των τρόλεϊ.

Σε δελτίο Τύπου, η Mercedes τονίζει αυτό ακριβώς –πως τα λεωφορεία μπορούν να καλύψουν σε αρκετές περιπτώσεις μεγάλες αστικές περιοχές με τον πλέον φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο καθιστώντας περιττές τις επενδύσεις σε πανάκριβα μέσα σταθερής τροχιάς. Τα δύο υβριδικά αρθρωτά θα χρησιμοποιηθούν κυρίως σε γραμμές υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου και εκεί όπου υπάρχει ο μεγαλύτερος όγκος επιβατών, όπως από ιστορικά αξιοθέατα της πόλης προς το κέντρο του Μύνστερ.
Σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές του κέντρου της πόλης, τα Citaro μπορούν να κινηθούν (αθόρυβα) αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για μεγάλες αποστάσεις, εκπέμποντας δηλαδή, μηδενικούς ρύπους.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία φέρουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τρόχων. Αυτοί τροφοδοτούνται με ενέργεια από τις μεγαλύτερες μπαταρίες ιόντων λιθίου που τοποθετήθηκαν ποτέ σε αυτοκινούμενο όχημα.
Η ενέργεια ανακτάται, ως γνωστόν, κατά τη διαδικασία της πέδησης και, αν χρειαστεί, μπορεί να παραχθεί και από μία γεννήτρια που τροφοδοτείται από τον (μικρής χωρητικότητας) πετρελαιοκινητήρα. Τυπική δηλαδή διάταξη για υβριδικό με σειριακή λειτουργία του συστήματος.

Έχουμε οδηγήσει, παρουσιάσει και αναλύσει σχεδόν τα πάντα για το συγκεκριμένο υβριδικό Citaro που, εξωτερικά δεν διαφέρει από ένα οποιοδήποτε συμβατικό μοντέλο της εταιρείας, πλην της ελάχιστα πιο ψηλής οροφής που φιλοξενεί τις μπαταρίες. Αναφέρουμε λοιπόν, ενδεικτικά ότι, η κίνηση μεταδίδεται χωρίς αλλαγή σχέσεων κάτι που έχει εύλογα οφέλη στην άνεση των επιβαινόντων αφού δεν υπάρχει το χαρακτηριστικό «κρέμασμα» (των μηχανικών ιδιαίτερα κιβωτίων) και κατά συνέπεια, δεν ταρακουνιέσαι από τα ανεβοκατεβάσματα.

Ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση, ακούγονται ελάχιστα μόνο οι άξονες και κάποιοι θόρυβοι κύλισης αφού ο πετρελαιοκινητήρας δε συμμετέχει στην όλη διαδικασία. Η συνολική μέγιστη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων αγγίζει τα 320 kW κάτι που σημαίνει εντυπωσιακή επιτάχυνση από στάση. Οι ηλεκτροκινητήρες χρησιμοποιούνται φυσικά, και κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης, οπότε και δρουν ως γεννήτριες, μεταβάλλοντας την ενέργεια της πέδησης σε ηλεκτρική, για τις μπαταρίες.

Αν τώρα οι μπαταρίες «κρίνουν» ότι, υπάρχει έλλειμμα ενέργειας, ενεργοποιείται αυτόματα ο πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος είναι εντυπωσιακά μικρού κυβισμού για την κατηγορία και το μέγεθος του λεωφορείου. Στα μόλις 4,8 λίτρα συνολικής χωρητικότητας, και με (στεγνό) βάρος 450 κιλών, αποδίδει 218 hp. Η αποθήκευση της ενέργειας γίνεται όπως αναφέραμε σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, μέγιστης ισχύος 240 kW, με σχετικά «συγκρατημένο» βάρος στα 350 κιλά συνολικά.

PreviousNext