Η γνωστή πολωνική εταιρεία κατασκευής λεωφορείων Solaris, παρουσίασε πρόσφατα στην έδρα της, στο Πόζναν, τρία από τα νέα μοντέλα που θα επιδείξει στο περίπτερό της στην έκθεση ΙΑΑ 2012, στο Αννόβερο της Γερμανίας, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε. Πρόκειται για το νεότατο ηλεκτρικό Urbino, το «φρεσκαρισμένο» (facelift) InterUrbino και το αρθρωτό Urbino των 18,75 μέτρων μήκους. Με τους οικοδεσπότες μας να μας «προειδοποιούν» ότι, θα υπάρχουν και άλλες προϊοντικές πρεμιέρες στο Αννόβερο και μηχανικούς από το τμήμα R&D του κατασκευαστή να μας συνοδεύουν, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τα νέα προϊόντα της εταιρείας.

Το βασισμένο στο συμβατικό Alpino 8,9 LE (χαμηλής εισόδου) ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο της Solaris το έχουμε παρουσιάσει από τις σελίδες του Τ&Τ και το έχουμε δει και στο πρόσφατο (Busworld Βελγίου) παρελθόν από κοντά αλλά, μόνο ως στατικό έκθεμα. Στα τέλη Ιουλίου όμως, είχαμε την ευκαιρία για μία σύντομη οδηγική επαφή, έστω και σε κλειστή πίστα.

Το όχημα που οδηγήσαμε είναι το δεύτερο που κατασκευάστηκε με ένα τρίτο να είναι σχεδόν έτοιμο, αυτή τη φορά όμως, στα 12 μέτρα μήκους. Οι άνθρωποι του κατασκευαστή μας ενημέρωσαν πως ήδη εγκρίθηκε από τη διοίκηση σχετικό σχέδιο για την κατασκευή και ηλεκτρικού 18μετρου αρθρωτού. Όλα αυτά είναι εφικτά καθώς ο προμηθευτής του ηλεκτρικού drivetrain έχει τη δυνατότητα να εξελίξει χωρίς προβλήματα, ως μεγέθη και χωρητικότητες όλα τα εξαρτήματα.

Το ηλεκτρικό Solaris ολοκλήρωσε την πρώτη σειρά δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου το περασμένο καλοκαίρι. Το Πόζναν φιλοξενούσε έναν από τους ομίλους της διοργάνωσης και το λεωφορείο εντάχθηκε στον στόλο του φορέα που διαχειρίζεται τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Συμπλήρωσε 3.000 χιλιόμετρα σε 22 ημέρες, χωρίς να προκύψουν κάποια προβλήματα ενώ, κατά μέσο όρο κάλυπτε 150 χιλιόμετρα την ημέρα.

Η ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης της κίνησης έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη γνωστή γερμανική Vossloh Kiepe. Το λεωφορείο είναι πανομοιότυπο με αυτό που είχαμε δει στο Βέλγιο -160 kW μέγιστη ισχύς- με μία διαφορά. Υπάρχει πλέον η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης καθώς στα100 kW απαιτείται μόλις μιάμιση ώρα για να φορτιστούν οι τελείως άδειες μπαταρίες. Αναλυτικά οι εντυπώσεις μας στο τεύχος Σεπτεμβρίου.