Τροχοί & TIR

Έγινε η συγχώνευση των ομίλων Fiat και Peugeot

Υπεγράφη σήμερα 18 Δεκεμβρίου 2019, η δεσμευτική συμφωνία συνένωσης μεταξύ των Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) και Peugeot S.A. (Groupe PSA), που προβλέπει την 50/50 συγχώνευση των επιχειρήσεών
Τετάρτη 18/12/2019 - 11:26
Κοινοποίηση στα Social Media
Από αριστερά: Ο Carlos Tavares, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Groupe PSA και ο Mike Manley, Διευθύνων Σύμβουλος του FCA.
Από αριστερά: Ο Carlos Tavares, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Groupe PSA και ο Mike Manley, Διευθύνων Σύμβουλος του FCA.

Υπεγράφη σήμερα 18 Δεκεμβρίου 2019, η δεσμευτική συμφωνία συνένωσης μεταξύ των Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) και Peugeot S.A. (Groupe PSA), που προβλέπει την 50/50 συγχώνευση των επιχειρήσεών τους, προκειμένου να δημιουργηθεί η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως βάσει όγκου παραγωγής και η 3η από πλευράς εσόδων.

Αναλυτικότερα, ο νέος Όμιλος θα έχει ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκ. οχημάτων, με έσοδα περίπου 170 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισ. ευρώ και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,6%. Θα διαθέτει ένα ιδιαίτερα πλήρες χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, καλύπτοντας όλες τις κατηγορίες -από τα μικρά ΙΧ έως τα υπερπολυτελή οχήματα και από τα SUV ως τα «καθαρόαιμα» 4x4 και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Μάλιστα, η νέα εταιρεία θα έχει πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική ισορροπία, με το 46% των εσόδων της να προέρχεται από την Ευρώπη και το 43% από τη Βόρεια Αμερική.

Σε δύο πλατφόρμες τα 2/3 των οχημάτων

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως πάνω από τα 2/3 των μοντέλων μαζικής παραγωγής, θα στηρίζεται σε δύο βασικά πλαίσια, κάτι που σημαίνει πως περίπου τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα θα παράγονται ετησίως πάνω στη μικρή και άλλα τόσα στη μεσαία πλατφόρμα της νέας εταιρείας.

Αυτές οι εξοικονομήσεις κόστους που σχετίζονται με την τεχνολογία, τα προϊόντα και τις κοινές πλατφόρμες, αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των 3,7 δισ. ευρώ που υπολογίζεται πως θα είναι το ετήσιο όφελος των συνεργειών μεταξύ των δύο ομίλων. Ένα επιπλέον 40% θα προκύψει από τις οικονομίες κλίμακας και την καλύτερη ευθυγράμμιση των τιμών, με τομείς όπως τα logistics, το μάρκετινγκ, την πληροφορική κ.α. να προσφέρουν το υπόλοιπο 20%. Στην ανακοίνωσή τους οι εταιρείες τονίζουν πως τα οφέλη από τις εκτιμώμενες συνέργειες δεν βασίζονται στο κλείσιμο εργοστασίων και ότι αυτές θα έχουν θετικές ταμειακές ροές από το πρώτο έτος, με το 80% των συνεργειών να αναμένεται να επιτευχθεί έως το 4ο έτος. Το συνολικό εφάπαξ κόστος για την επίτευξη των συνεργιών εκτιμάται σε 2,8 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται πως η νέα μητρική εταιρεία θα έχει την έδρα της στην Ολλανδία και το διοικητικό της συμβούλιο θα αποτελείται από 11 μέλη. Πέντε μέλη του ΔΣ θα διοριστούν από την FCA (συμπεριλαμβανομένου του John Elkann με την ιδιότητα του Προέδρου) και άλλα πέντε θα προέρχονται από τον όμιλο PSA (συμπεριλαμβανομένου του Ανώτερου Ανεξάρτητου Διευθυντή και του Αντιπροέδρου). Διευθύνων Σύμβουλος με αρχική θητεία πέντε ετών, θα είναι ο επικεφαλής του Groupe PSA, Carlos Tavares, ο οποίος θα είναι επίσης και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

«Η συγχώνευσή μας είναι μια τεράστια ευκαιρία να πάρουμε μια ισχυρότερη θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς επιδιώκουμε να επιτύχουμε στη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης κινητικότητας, παρέχοντας στους πελάτες μας προϊόντα, τεχνολογίες και υπηρεσίες παγκόσμιας κλάσης», δήλωσε ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Groupe PSA, Carlos Tavares. «Πρόκειται για την ένωση δύο εταιρειών με απίστευτες μάρκες και ειδικευμένο και αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό. Οι άνθρωποί μας μοιράζονται ένα κοινό χαρακτηριστικό: Βλέπουν τις προκλήσεις ως ευκαιρίες για να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε», τόνισε από τη δική του πλευρά ο Διευθύνων Σύμβουλος του FCA, Mike Manley.

PreviousNext