Δημιουργείται ο 4ος μεγαλύτερος όμιλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη συνένωση των Peugeot – Citroen και Fiat – Chrysler.

Προς την προοπτική μίας 50/50 συγχώνευσης, συμφώνησαν να εργαστούν το Εποπτικό Συμβούλιο της Peugeot SA και το Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA). Το παραπάνω έρχεται ως αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων που είχαν εδώ και καιρό τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη των δύο εταιρειών και η συνεργασία αναμένεται να λάβει την τελική της μορφή μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, με την υπογραφή ενός Μνημονίου Κατανόησης.

Σημειώνεται πως αν τελικά υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, θα προκύψει ο 4ος μεγαλύτερος όμιλος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με συνδυασμένη αγοραία αξία της τάξης των 45 δισ. ευρώ, ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκ. οχημάτων και συνδυασμένα έσοδα ύψους σχεδόν 170 δισ. ευρώ. Επιπλέον, εκτιμάται πως τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη θα υπερβαίνουν τα 11 δισ. ευρώ και ότι η προστιθέμενη αξία της συνεργασίας θα ανέρχεται σε περίπου 3,7 δισ. ευρώ ετησίως, χάρη στην αποτελεσματικότερη κατανομή των πόρων για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας σε πλατφόρμες οχημάτων, κινητήρες και νέες τεχνολογίες. Στην κοινή ανακοίνωσή τους, οι ιθύνοντες των εταιρειών τονίζουν πως δεν προβλέπεται το κλείσιμο εργοστασίων και ότι το 80% των συνεργειών θα επιτευχθεί μετά από 4 χρόνια. Το συνολικό εφάπαξ κόστος για την επίτευξη των συνεργιών εκτιμάται σε 2,8 δισ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί, πως οι μέτοχοι της κάθε εταιρείας θα κατέχουν το 50% των ιδίων κεφαλαίων του νεοσυσταθέντος ομίλου και συνεπώς θα συμμετέχουν εξίσου στα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν. Θα δημιουργηθεί μια νέα μητρική εταιρεία με έδρα την Ολλανδία, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας θα αποτελείται από 11 μέλη. Πέντε μέλη του ΔΣ θα διοριστούν από την FCA (συμπεριλαμβανομένου του John Elkann με την ιδιότητα του Προέδρου) και άλλα πέντε θα προέρχονται από τον PSA (συμπεριλαμβανομένου του Ανώτερου Ανεξάρτητου Διευθυντή και του Αντιπροέδρου). Διευθύνων Σύμβουλος με αρχική θητεία πέντε ετών, θα είναι το μεγάλο αφεντικό του Groupe PSA, Carlos Tavares, ο οποίος θα είναι επίσης και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η αντίδραση της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο του ομίλου PSA (12%) μέσω της κρατικής τράπεζας BPI. Αν τελικά υπάρξει ευτυχής κατάληξη στις προσπάθειες συγχώνευσης, θα προκύψει ένας όμιλος με παγκόσμια εμβέλεια, καθώς το Groupe PSA έχει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη -ειδικά μετά την ενσωμάτωση σε αυτό της Opel- και το FCA Group είναι «δυνατό» σε Βόρεια και Νότια Αμερική. Επιπλέον όφελος αναμένεται να προκύψει για την FCA, καθώς θα καρπωθεί της προόδου που έχει πραγματοποιήσει το PSA σε θέματα ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης οδήγησης, εκεί δηλαδή που η FCA προς το παρόν υστερεί.

Υπενθυμίζεται, τέλος, πως αυτή είναι η δεύτερη προσπάθεια του ιταλοαμερικάνικου ομίλου FCA να συνεργαστεί με Γάλλους, καθώς τον περασμένο Ιούνιο οι επικεφαλής της Fiat Chrysler Automobiles N.V. είχαν απευθύνει πρόταση συγχώνευσης στο Groupe Renault, την οποία και τελικά απέσυραν.