Αύξηση 49,4% θα σημειώσουν παγκοσμίως οι πωλήσεις των βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών μέσα στο 2022, σε σχέση με την περυσινή χρονιά, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 22.663 ηλεκτρικά φορτηγά έναντι 15.171 που πουλήθηκαν το 2021, ενώ περίπου ανάλογη στο 46,8% θα είναι και η αύξηση των ηλεκτρικών van, οι πωλήσεις των οποίων θα εκτοξευθούν στις 126.607 μονάδες έναντι 86.274 πωλήσεων το 2021.
Το ρεκόρ σε απόλυτους αριθμούς θα έχουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία με πωλήσεις 198.353 μονάδων έναντι 165.551 πωλήσεων το 2021, δηλαδή αύξηση 19,8% για το 2022.
Τα παραπάνω αποτελούν την εκτίμηση της εταιρείας ερευνών και μελετών Gartner με έδρα τις Η.Π.Α. και παραρτήματα στο Η. Β., Ιαπωνία και Αυστραλία, η οποία και θεωρείται αξιόπιστη ως προς τις προβλέψεις της σε επιμέρους Κλάδους της Οικονομίας.
Η Gartner προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 95%, δηλαδή θα πουληθούν 6.022.147 μονάδες, των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2022 και το υπόλοιπο θα μοιράζεται μεταξύ λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών (βλέπε πίνακα).
Παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, 2021-2022 (πραγματικές μονάδες)
«Στην COP26 τον Νοέμβριο του 2021, το Συμβούλιο Μετάβασης Οχημάτων Μηδενικών Εκπομπών συμφώνησε ότι οι κατασκευαστές οχημάτων θα δεσμευτούν να πωλούν μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2040 και νωρίτερα σε κορυφαίες αγορές, ασκώντας πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας να προετοιμαστεί για την απαλλαγή από τις εκπομπές ρύπων στις μεταφορές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 από τον τομέα των μεταφορών», δήλωσε ο Jonathan Davenport, διευθυντής έρευνας στη Gartner. «Η συνεχιζόμενη έλλειψη τσιπ θα επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων το 2022 και ενώ οι αποστολές φορτηγών και φορτηγών είναι προς το παρόν μικρές, οι αποστολές τους θα αυξηθούν γρήγορα, καθώς οι εμπορικοί ιδιοκτήτες βλέπουν το οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος από την ηλεκτροδότηση των στόλων τους».