Τροχοί & TIR

Έλλειψη ταχογράφων 2ης γενιάς. Πρόβλημα στις ταξινομήσεις

Σοβαρή έλλειψη ψηφιακών ταχογράφων 2ης γενιάς παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, γεγονός που θα προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στις ταξινομήσεις των φορτηγών και των λεωφορείων και αυτό γιατί σύμφωνα
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 27/04/2023 - 16:40
Κοινοποίηση στα Social Media

Σοβαρή έλλειψη ψηφιακών ταχογράφων 2ης γενιάς παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, γεγονός που θα προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στις ταξινομήσεις των φορτηγών και των λεωφορείων και αυτό γιατί σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ όλα τα οχήματα (κατηγορία M2, M3, N2, N3), δηλαδή επιβατικά πάνω από 8+1 θέσεις και μικτό πάνω από 5 τόνους, καθώς και όλα τα φορτηγά πάνω από 3,5 τόνους, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά από 21 Αυγούστου 2023 και μετά, πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έξυπνο ταχογράφο δεύτερης γενιάς (G2V2).

Το θέμα τέθηκε χθες σε συνάντηση των Ελλήνων εισαγωγέων αντιπροσώπων, προκειμένου να βρεθεί λύση, καθώς υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα είτε καθοδόν είτε έχουν ήδη έρθει και βρίσκονται στις αντιπροσωπείες και τα οποία φέρουν ψηφιακό ταχογράφο 1ης γενιάς και τα οποία θα πρέπει να έχουν ταξινομηθεί πριν τις 21 Αυγούστου 2023.

Το διάστημα αυτό είναι ασφυκτικά μικρό, καθώς για να γίνει η ταξινόμηση πρέπει αφενός να έχει ολοκληρωθεί η πώληση και αφετέρου να έχει ολοκληρωθεί και η υπερκατασκευή επί του φορτηγού.

Η εύκολη λύση στο πρόβλημα θα ήταν η ΕΕ να δώσει παράταση μερικών μηνών, ώστε να προλάβουν να ταξινομηθούν τα οχήματα με ψηφιακό ταχογράφο 1ης γενιάς.

Αν αυτό δεν συμβεί, τότε θα πρέπει το υπ. Μεταφορών να επιτρέψει την προταξινόμηση αυτών των οχημάτων πριν την 21η Αυγούστου και να ακολουθήσει η χορήγηση των στοιχείων κυκλοφορίας, εφόσον βέβαια το όχημα θα έχει πουληθεί.

Υποχρεωτική και η αντικατάσταση προηγούμενων ταχογράφων

Με την ευκαιρία να υπενθυμίσουμε ότι ο κανονισμός της ΕΕ επιβάλλει και την αντικατάσταση των ταχογράφων με ψηφιακούς 2ης γενιάς για τα οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές που είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με αναλογικό ή με μη έξυπνο ψηφιακό ταχογράφο. Αυτά θα πρέπει να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με ταχογράφο G2V2 (2ης γενιάς) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 το αργότερο.

Επίσης, οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές που είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με έξυπνο ταχογράφο πρώτης γενιάς (G2V1) θα έχουν προθεσμία έως τις 18 Αυγούστου 2025 να εξοπλιστούν με G2V2 (2ης γενιάς).

Τέλος, όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα είναι μεταξύ 2,5 και 3,5 τόνων, και τα οποία ασχολούνται με διεθνείς μεταφορές ή δραστηριότητες ενδομεταφοράς (καμποτάζ), θα πρέπει να εξοπλιστούν με ταχογράφο G2V2 (2ης γενιάς) από την 1η Ιουλίου 2026.

PreviousNext