Φέτος, το εργοστάσιο της Iveco Bus στο Annonay της Γαλλίας γιορτάζει την εκατονταετηρίδα του.
Από την ίδρυσή του το 1925, το εργοστάσιο έχει καθιερωθεί ως μία πανευρωπαϊκά σημαντική παραγωγική μονάδα στον κλάδο των επιβατικών μεταφορών. Με περισσότερους από 1.200 εργαζόμενους και 118.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων χώρων, είναι σύμφωνα με τον κατασκευαστή αφιερωμένο στη συνεχή καινοτομία.

Αυτή η 100ή επέτειος είναι επίσης μια ευκαιρία για την Ιveco Bus να υπενθυμίσει με διάφορες εκδηλώσεις τις πρωτοποριακές λύσεις και τεχνολογίες που εισήγαγε ο Joseph Besset και τους διαδόχους του. Αυτές οι πρωτότυπες τεχνικές λύσεις οδήγησαν στο λανσάρισμα νέων σειρών οχημάτων, ορισμένες από τις οποίες έχουν αποκτήσει παγκόσμια αναγνώριση και μεταφέρουν επιβάτες εδώ και δεκαετίες. Η ιστορία του εργοστασίου έχει τους εξής πρωταγωνιστές και σημαντικές ημερομηνίες:
Joseph Besset (1890-1959) - Ο ιδρυτής
Ο Joseph Besset, γεννημένος το 1890 στο Vanosc της Ardèche, ήταν ένας (βιομηχανικής κλίμακας) κατασκευαστής αμαξωμάτων αναγνωρισμένος ως πρωτοπόρος και «πατέρας» των σύγχρονων γαλλικών πούλμαν. Το 1925, αγόρασε ένα μεγάλο οικόπεδο στα περίχωρα του Annonay και ίδρυσε την Société Anonyme des Etablissements Besset, η οποία διαδέχθηκε την Carrosserie Automobile Besset που είχε προηγουμένως εγκατασταθεί στο κέντρο της πόλης.
Η εταιρεία ειδικεύεται στα αμαξώματα λεωφορείων που κατασκευάζονταν πάνω στα πλαίσια των μεγάλων εμπορικών σημάτων φορτηγών της εποχής. Το 1938, έφερε επανάσταση στον κλάδο παρουσιάζοντας το πρώτο ευρωπαϊκό πούλμαν με αυτοφερόμενη δομή και κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω τμήμα, το οποίο ονομάστηκε Isobloc. Ο Joseph Besset απεβίωσε το 1959. Σήμερα, η κληρονομιά του συνεχίζει να ζει και το εργοστάσιό του στο Annonay παραμένει σύμβολο καινοτομίας στην κατασκευή λεωφορείων.

Από τον Floirat στην Iveco Bus
Κατά τη διάρκεια της εκατονταετούς ύπαρξής του, το εργοστάσιο της Annonay έχει υποστεί αρκετές αλλαγές στην ιδιοκτησία και τη δομή του. Το 1951, ο Sylvain Floirat απέκτησε το εργοστάσιο και ίδρυσε την SACA (Société d'Automobiles et Carrosseries d'Annonay). Πέντε χρόνια αργότερα, το 1956, η SACA πωλήθηκε στη Saviem -Société Anonyme de Véhicules Industriels et d'Equipements Mécaniques, θυγατρική της Régie Renault για τα βαρέα φορτηγά.
Το 1978, η Renault Véhicules Industriels (R.V.I.) δημιουργήθηκε μετά τη συγχώνευση της Saviem και της Berliet. Το 1999, η Iveco και η Renault V.I. ένωσαν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους σε πούλμαν και λεωφορεία, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της Irisbus, του δεύτερου μεγαλύτερου ευρωπαϊκού κατασκευαστή, ο οποίος περιήλθε πλήρως στην ιδιοκτησία της Iveco το 2003. Το 2013, ιδρύεται η Iveco Bus, αντικαθιστώντας την ονομασία Iveco-Irisbus. Δημιουργήθηκε έτσι η νέα μάρκα που είναι αφιερωμένη στις επιβατικές μεταφορές, και της οποίας η ονομασία συνεχίζει ως τις μέρες μας.