Τροχοί & TIR

Έργο στρατηγικής σημασίας η σύνδεση με Δούναβη

Mega project χαρακτήρισε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τη σύνδεση των λιμένων της βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και με τον Δούναβη κατά τη συνάντησή του με το
Παρασκευή 04/11/2022 - 10:34
Κοινοποίηση στα Social Media

Mega project χαρακτήρισε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τη σύνδεση των λιμένων της βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και με τον Δούναβη κατά τη συνάντησή του με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας, Χρίστο Αλέξιεφ.

Πρόκειται για το ελληνοβουλγαρικό έργο «Sea2Sea» το οποίο θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου.

«Θα δημιουργηθεί μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου. Η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα θα γίνουν λιμάνια εξόδου για όλα τα προϊόντα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί ως κόμβος μεταφορών και υποδομών, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε:

«Το «Sea2Sea» Project θα πάψει σύντομα να αποτελεί μόνο ένα φιλόδοξο σχέδιο σε ένα χάρτη. Προχωράμε αποφασιστικά για να γίνει πράξη. Το απαιτούν οι καιροί περισσότερο παρά ποτέ. Είναι γνωστό άλλωστε το έντονο, διεθνές, επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμη πεδίο συνεργασίας και με τους βόρειους γείτονές μας».

Αλέξιεφ: Έργο στρατηγικής σημασίας

Από την πλευρά του, ο κ. Αλέξιεφ επεσήμανε: «Ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη – Kαβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε είναι έργο στρατηγικής σημασίας κι ένα πολυτροπικό project. Θα δώσει την ευκαιρία να βελτιωθούν οι μεταφορικές συνδέσεις και να επεκταθούν οι οικονομικές δυνατότητες, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συνδεσιμότητας ολόκληρης της περιοχής. Το έργο, παράλληλα, θα βελτιώσει τη διασυνοριακή κυκλοφορία στο πλαίσιο των λωρίδων αλληλεγγύης ΕΕ - Ουκρανίας. Ο διάδρομος αυτός θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της Ουκρανίας.

Σε σχέση με την αναδιάταξη του χάρτη ενέργειας και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής, ο διάδρομος αυτός θα είναι μια εναλλακτική χερσαία διαδρομή σύνδεσης μεταξύ Αιγαίου - Μαύρης Θάλασσας και Δούναβη. Έτσι όχι μόνο θα διευκολυνθεί η διασύνδεση, αλλά θα αναπτυχθεί και το δίκτυο μεταφορών ΔΕΔ-Μ (ΤΕΝ-Τ).

Αυτή η εναλλακτική διαδρομή θα μπορούσε να αποτελέσει εξαιρετικά ελκυστική ευκαιρία για τους επενδυτές, αλλά και για τους φορείς εκμετάλλευσης φορτίου. Πρόκειται για διάδρομο με χωρητικότητα ικανή και επαρκή να καλύψει τη μελλοντική ζήτηση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να προσελκύσει πρόσθετες εμπορευματικές μεταφορές. Σε όλα αυτά να επισημάνουμε ότι αυτός ο διάδρομος αποτελεί ελκυστική εναλλακτική λύση και έναντι των υφιστάμενων διαδρομών, τόσο προς τη μείωση του κόστους, όσο και ως προς το χρόνο ταξιδιού».

PreviousNext