Τροχοί & TIR

Έρχονται και οι 35μετροι συρμοί – δοκιμές στην Ολλανδία

Στους δρόμους της Φινλανδίας από το 2019
Πέμπτη 28/11/2024 - 13:50
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: gruposese.com
φωτό: gruposese.com

Το ολλανδικό υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων σχεδιάζει να ξεκινήσει δοκιμές με οδικούς συρμούς 34,50 μέτρων στους ολλανδικούς δρόμους. 

Τα συγκεκριμένα mega trucks ονομάζονται Super Eco Combi (ή SEC), κινούνται (χωρίς ειδική άδεια) με μικτό βάρος 74 τόνων, και δοκιμάζονται ήδη, εδώ και καιρό στις σκανδιναβικές χώρες, την Ισπανία και τη Γερμανία, με σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας και βιωσιμότητας της οδικής Μεταφοράς. 

Το ολλανδικό υπουργείο θεωρεί ότι, η Ολλανδία έχει μείνει πίσω, καθώς η χώρα ανέκαθεν φημίζονταν για την πρωτοπορία της στην εξέλιξη και χρήση νέων φορτηγών/ συρμών αυξημένων διαστάσεων, πλην όμως, στο θέμα των Super Eco Combi, έχει μείνει πίσω. 

Σε επιστολή του προς την ολλανδική Κάτω Βουλή, ο υπουργός Madlener περιέγραψε το πολυετές πρόγραμμα του υπουργείου για την καινοτομία και τη βιωσιμότητα του τομέα των μεταφορών για την περίοδο 2026-2030. Ένα μέρος των εσόδων που θα προκύψουν από την επερχόμενη (και ακριβότερη) νέα ευρωβινιέτα –από το 2026- για τα φορτηγά που κινούνται στη χώρα, θα χρηματοδοτήσει την έρευνα για την πιθανή, οριστική έγκριση χρήσης των τεράστιων αυτών road trains στους ολλανδικούς δρόμους. Οι βασικοί τομείς εστίασης της έρευνας στην Ολλανδία, θα περιλαμβάνουν την ασφάλεια των ίδιων των οχημάτων, την ασφάλεια των άλλων χρηστών των δρόμων και την υλικοτεχνική σκοπιμότητα/ βιωσιμότητα, και φυσικά το αν… αντέχουν οι υφιστάμενες υποδομές τέτοιους συρμούς. 

Στην έρευνα θα συμμετάσχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως η RDW (η ολλανδική αρχή εγκρίσεων τύπου οχημάτων), η RWS (η υπηρεσία δημοσίων έργων), η Evofenedex, η RAI, ο λιμένας του Ρότερνταμ και η TLN (Transport and Logistics Netherlands).

Στους δρόμους της Φινλανδίας από το 2019

Η πρώτη χώρα που δοκίμασε τα Super Eco Combi ήταν η Φινλανδία: ήδη από το 2019 επιτράπηκε να χρησιμοποιούν το οδικό της δίκτυο τα συγκεκριμένα οχήματα, για να ακολουθήσει η Σουηδία από την 1η Δεκεμβρίου του 2023. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να μειώσει, και στις δύο χώρες, τις εκπομπές ρύπων από τα βαρέα φορτηγά οχήματα κατά 4-6% και το κόστος μεταφοράς, ενισχύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων –οι 35μετροι συρμοί μπορούν να μεταφέρουν 25% περισσότερο φορτίο ανά δρομολόγιο, σε σχέση με ένα συμβατικό φορτηγό. Οι νέοι κανονισμοί «άνοιξαν» στη Σουηδία περίπου 590 χιλιόμετρα δρόμων, συμπεριλαμβανομένου ενός κύριου οδικού δικτύου περίπου 450 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων και 140 χιλιομέτρων επαρχιακών δρόμων όπου και επιτρέπεται να κινούνται οι 35μετροι συρμοί. Οι διαδρομές αυτές προσδιορίστηκαν σε συνεργασία με 160 επηρεαζόμενους δήμους και κοινότητες. 

Οι ανησυχίες σχετικά με τις αυξημένες αποστάσεις προσπέρασης που απαιτούν τα μεγαλύτερα φορτηγά αντιμετωπίστηκαν μέσω μελετών, οι οποίες δεν διαπίστωσαν σημαντική αύξηση των κινδύνων για την οδική ασφάλεια.

Η Σουηδική Διοίκηση Μεταφορών τέλος, ανέπτυξε τεχνικούς κανονισμούς –βάρη, άξονες, μάζες κ.λπ.- για να διασφαλίσει την οδική ασφάλεια και τη συμβατότητα με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Οι τράκτορες που χρησιμοποιούνται στους συρμούς των 34,50μέτρων (επιτρεπόμενο πλάτος 2,6 μέτρα) είναι 6x4, και έλκουν 2 τρέιλερ που συνδέονται μεταξύ τους με dolly, και όλοι οι οδηγοί πρέπει να περάσουν ειδική εκπαίδευση. 

PreviousNext