Τροχοί & TIR

Έρχονται τα Megaradars στους αυτοκινητόδρομους

Ο γενικός διευθυντής ελέγχου της κυκλοφορίας στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους ενέκρινε την έναρξη δοκιμών των Megaradars, προκειμένου να διαπιστωθούν στην πράξη οι αυξημένες δυνατότητες, όπως αυτέ
Δευτέρα 05/10/2020 - 16:16
Κοινοποίηση στα Social Media

Ο γενικός διευθυντής ελέγχου της κυκλοφορίας στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους ενέκρινε την έναρξη δοκιμών των Megaradars, προκειμένου να διαπιστωθούν στην πράξη οι αυξημένες δυνατότητες, όπως αυτές εμφανίζονται στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.

Ως συγκριτικό πλεονέκτημα των Megaradars είναι το αυξημένο βεληνεκές τους, δίδοντας τη δυνατότητα στον χειριστή να εντοπίζει το όχημα σε μακρινή απόσταση και να το παρακολουθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα καταγράφοντας τις τυχόν παραβάσεις.

Tο μοντέλο Trucam II είναι από τα πιο σύγχρονα Megaradar και λειτουργεί βασιζόμενο στην τεχνολογία Lidar που εφαρμόζεται στα αυτόνομα οχήματα και σε άλλες εφαρμογές, κυρίως στρατιωτικές, όπως drones κ.α.

Εξοπλίζεται με μηχανισμό αυτόματης εστίασης, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ισχυρό μικροεπεξεργαστή που είναι 10 φορές ταχύτερος από τους αντίστοιχους στα ραντάρ της προηγούμενης γενιάς.

Στην απόσταση των 1.000 μέτρων η πιθανότητα λάθους π.χ. στην ταχύτητα του οχήματος είναι μόλις 2 χλμ/ ώρα. Το megaradar Trucam II, παρακολουθώντας το όχημα, καταγράφει την πορεία του σε video και εικόνες κάθε τρία δεύτερα του δευτερόλεπτου. Ωστόσο, το ωφέλιμο βεληνεκές του Trucam II βρίσκεται στα 600 μέτρα την ημέρα και περιορίζεται στα 300 μέτρα τη νύχτα. Στις αποστάσεις αυτές μηδενίζονται οι πιθανότητες λανθασμένης καταγραφής της ταχύτητας.

Οι προσλαμβανόμενες εικόνες αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο σε κινητή ή σταθερή συσκευή αποθήκευσης μέσω Wi-Fi σύνδεσης.

Επιπλέον συγκριτικό στοιχείο του megaradar είναι η εστίαση που μπορεί να κάνει πάνω στον οδηγό και να τον φωτογραφίσει τη στιγμή που θα ομιλεί στο κινητό του. Παράλληλα, μπορεί να εντοπίσει και άλλες παραβάσεις, όπως αντικανονικό προσπέρασμα κ.α.

Εύκολος είναι και ο χειρισμός του Trucam II, καθώς δεν χρειάζεται ο αστυνομικός να το κρατά στα χέρια του και να πιέζει τη σκανδάλη. Απλά το τοποθετεί σε ένα τρίποδο έχοντας προηγουμένως εστιάσει ένα συγκεκριμένο σημείο του δρόμου. Στη θέση αυτόματης λειτουργίας το radar λαμβάνει ό,τι περνάει από το σημείο, την ταχύτητά του κ.λπ.

Εφόσον οι παραπάνω δυνατότητες των megaradar αποδειχτούν και στην πράξη, αμέσως θα ξεκινήσει η προμήθειά τους και η διάθεσή τους στην αστυνομία των ισπανικών αυτοκινητόδρομων. Να σημειωθεί, τέλος, πως ήδη τα megaradars χρησιμοποιούνται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

PreviousNext