Η τελευταία εκδοχή του Volkswagen Multivan περιλαμβάνει σειρά καινοτομιών στον σχεδιασμό, το σαλόνι επιβατών, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και τη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Ειδικά στη γκάμα κινητήρων, ο κατασκευαστής προσφέρει επιλογές plug-in hybrid τόσο με κινητήρες βενζίνης, όσο και αμιγώς ντίζελ, που δεν υπήρχε αρχικά. 

Έτσι. τώρα το Multivan θα διατίθεται πλέον και με το γνωστό λογότυπο TDI, με ένα δίλιτρο (1.968 κ.εκ.) πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού από την σειρά ΕΑ288evo, ο οποίος αποδίδει 360 Nm μέγιστη ροπή μεταξύ 1.600 και 2.750 σ.α.λ. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, έτσι και το TDI Multivan είναι προσθιοκίνητο και διατίθεται με το γνωστό κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG ως στάνταρ εξοπλισμό.

Ο τελευταίας γενιάς πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία διπλής δοσολογίας/ψεκασμού AdBlue και δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR, που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) έως και 80%. Επίσης, μειώνονται οι εκπομπές CO2 και βελτιώνεται γενικότερα η απόκριση του κινητήρα. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα Multivan, έτσι και η έκδοση TDI υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις της νόρμας  Euro 6D-ISC-IDM. Με πολύ βελτιωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας (0,30) και μικρότερο απόβαρο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, επιδόσεις και αποδοτικότητα έχουν βελτιωθεί: η τελική ταχύτητα είναι τώρα στα 190 χλμ./ώρα, και η μέση τυποποιημένη κατανάλωση μόλις 5,3-5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με ρεζερβουάρ καυσίμου 58 λίτρα, είναι εφικτό να καλυφθεί απόσταση γύρω στα 1.000 χιλιόμετρα χωρίς ανάγκη ενδιάμεσου ανεφοδιασμού.

Το νέο Multivan TDI έχει μικτό βάρος 4.850 κιλά, και το ωφέλιμό του ανέρχεται στα 807 κιλά. Η έκδοση TDI είναι η τέταρτη επιλογή που προστίθεται στη γκάμα σε ό,τι έχει να κάνει με τεχνολογία κινητήρων, και διατίθεται τόσο με κοντό οπίσθιο πρόβολο, όσο και με μακρύ αμάξωμα, με πέντε, έξι η εφτά καθίσματα. Κατ’ επιλογή προσφέρεται και με διαμόρφωση lounge στο πίσω τμήμα, με πέντε ανεξάρτητα καθίσματα τοποθετημένα αντικριστά.