Δέκα χρόνια τώρα, κατασκευαστές φορτηγών και τρέιλερ προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις μεγάλες επιφάνειες στις οροφές των νταλικών που φτάνουν μέχρι 35 τετ. μέτρα με την τοποθέτηση σε αυτές φωτοβολταϊκών που θα καλύψουν μέρος της ενέργειας και θα εξοικονομήσουν καύσιμο.

Δύσκολη η εξίσωση, γιατί τα 35 τ.μ. των φωτοβολταϊκών έχουν ένα υπολογίσιμο βάρος που χάνεται από το ωφέλιμο και η απόδοσή τους δεν είναι σταθερή λόγω των διαφορετικών καιρικών συνθηκών που επικρατούν μεταξύ βόρειας και νότιας Ευρώπης. Ούτε, όμως, και η ισχύουσα σήμερα νομοθεσία μπορεί να δώσει το «αβαντάζ» της αύξησης του μικτού βάρους, αφού τα φωτοβολταϊκά δεν μπορεί να θεωρηθούν εναλλακτικό καύσιμο κίνησης (όπως π.χ. ισχύει για τα ηλεκτροκίνητα, το φυσικό αέριο κ.λπ.).

Ωστόσο, η τεχνολογία προχωρεί και οι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών προσφέρουν τώρα για δοκιμές σε νταλίκες πιο λεπτά και ελαφρύτερα πάνελ, ώστε η απώλεια του ωφέλιμου να είναι συγκριτικά λιγότερη σε σχέση με το μειωμένο κόστος της κατανάλωσης.

Ο γνωστός σε όλη την Ευρώπη μεταφορέας, VOS, διέθεσε ήδη σε μεγάλο αριθμό επικαθήμενων και συρόμενων τρέιλερ για την τοποθέτηση σε αυτά φωτοβολταϊκών, προκειμένου να εξαχθούν πιο ασφαλή συμπεράσματα, δεδομένου ότι τα φορτηγά του VOS κυκλοφορούν κατά εκατοντάδες τόσο στη βόρεια και στην κεντρική Ευρώπη όσο και στη νότια Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ισπανία. Καθώς, μάλιστα, τα φορτηγά αυτά κυκλοφορούν όλες τις εποχές του χρόνου, έχοντας και συστήματα τηλεματικής, εύκολα μπορεί να φανεί που, πότε και για πόσο διάστημα κυκλοφόρησε το κάθε φορτηγό.

Η κατασκευάστρια εταιρεία των «φορτηγήσιων» φωτοβολταϊκών, η ολλανδική IM Efficiency, έχοντας λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους, αναφέρει μέση οικονομία καυσίμου μέχρι 5,5%, η οποία βελτιώνεται ακόμη περισσότερο για τα φορτηγά που κινούνται μόνο στις νότιες χώρες της Ευρώπης.

Πρωτοπορεί η Thermo King

Αλλά και η γνωστή εταιρεία ψυκτικών μηχανημάτων για φορτηγά, η Thermo King, μαζί με το νέο της μηχάνημα Advancer παρουσίασε και ένα μικρό πάνελ φωτοβολταϊκών αρκετά ελαφρύ, που μπορεί να τοποθετηθεί εκεί που περίπου βρίσκεται το σπόιλερ οροφής του τράκτορα και προς τα πίσω. Το συγκεκριμένο πάνελ είναι σε θέση να διατηρεί ένα ζευγάρι 12βολτων μπαταριών σε πλήρη φόρτιση και με αυτές να καλύπτονται οι ανάγκες του ηλεκτρικού εξοπλισμού στην καμπίνα και στο εσωτερικό του ψυκτικού θαλάμου. Περισσότερα για το Advancer στο ΤΡΟΧΟΙ % ΤΙR Νοεμβρίου.