Η Ford και το Πανεπιστήμιο Purdue εξελίσσουν ένα καινοτόμο σύστημα ψύξης το οποίο μειώνει τον χρόνο επαναφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα επίπεδα ανεφοδιασμού οχημάτων με συμβατικά καύσιμα.

«Σήμερα, οι φορτιστές περιορίζονται στο πόσο γρήγορα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία ενός EV λόγω του κινδύνου υπερθέρμανσης. Η ταχύτερη φόρτιση απαιτεί τη διέλευση περισσότερου ρεύματος από το καλώδιο φόρτισης», δήλωσε ο Michael Degner, senior technical leader, Ford Research & Advanced Engineering. «Όσο υψηλότερο είναι το ρεύμα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα της θερμότητας που πρέπει να αφαιρεθεί, ώστε το καλώδιο να παραμείνει λειτουργικό».

Οι ερευνητές του Purdue University μελετούν μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης σχεδιάζοντας ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο χρησιμοποιεί υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο είναι ικανό να απάγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας την κατάστασή του από υγρό σε ατμό – κάτι που αποτελεί βασική διαφορά μεταξύ αυτής της λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά.  

Αυτή η καινοτομία μπορεί μία μέρα να αποφέρει πολύ περισσότερη ισχύ σε σχέση με τα κορυφαία σημερινά συστήματα για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας εφικτή την ταχύτερη επαναφόρτιση σε συνδυασμό με παράλληλες βελτιώσεις στην τεχνολογία φόρτισης των οχημάτων. Στο τέλος, η διαδικασία φόρτισης ενός EV μπορεί να διαρκεί όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με συμβατικά καύσιμα.

Τα παραπάνω έρχονται τη στιγμή που η Ford πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις, προκειμένου να ηγηθεί της ηλεκτρικής επανάστασης και να συνεισφέρει στη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, προωθώντας σημαντικά mainstream μοντέλα, όπως η νέα Mustang Mach-E και τα επερχόμενα F-150 Lightning™ Pickup και E-Transit Van