Παρά την αυξητική τάση που σημειώνουν οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών/ υβριδικών βαν στην Ευρώπη, η συγκεκριμένη κατηγορία κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα με βάση τα στοιχεία του 2021.
Συνολικά το 2021, το 90,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ κινούνταν με ντίζελ, ενώ τα βενζινοκίνητα βαν αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς. Οι συνολικές πωλήσεις νέων van αυξήθηκαν πέρυσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως για ηλεκτρικά και υβριδικά van.
Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 3,0% των ταξινομήσεων van σε όλη την Ε.Ε. πέρυσι (σε σύγκριση με 2,0% το 2020), ενώ τα υβριδικά van αντιπροσώπευαν το 1,6% (από 0,9%).
Van ντίζελ και βενζίνης
Το 2021, η ζήτηση για van ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2% σε 1.408.376 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020 σε 90,2% το 2021. Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης (+8,6%) και ακολουθεί η Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία, από την άλλη, είδαν μείωση της ζήτησης για ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).
Ο αριθμός των βενζινοκίνητων van που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 58.757 μονάδες πέρυσι, αυξημένος κατά 20,5% σε σχέση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8% των πωλήσεων στην ΕΕ. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφιο αριθμό κερδών, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%).
Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων
Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν και ηλεκτρικά van και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ, φτάνοντας τις 46.853 πωλήσεις. Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2,0% το 2020 σε 3,0% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία.
Εξετάζοντας τα στοιχεία για το σύνολο του 2021, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών van αυξήθηκαν κατά 101,5% σε 25.496 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να αυξάνεται από 0,9% σε 2020 σε 1,6% πέρυσι. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%) και ακολουθούν η Ιταλία (+129,2%), η Γερμανία (+67,6%) και η Ισπανία (+12,7%).
Οι ταξινομήσεις των van εναλλακτικών καυσίμων αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021 για να φτάσουν τις 21.340 μονάδες σε όλη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στις νέες πωλήσεις παρέμεινε σταθερό και αντιπροσώπευε το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020).