Τροχοί & TIR

Χριστίνα Αλεξοπούλου: Να αποθαρρύνουμε τη χρήση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων. Η θέση της για το υδρογόνο

Την ενθάρρυνση της χρήσης πράσινων τεχνολογιών, με στόχο τη μείωση των ρύπων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ιδίως στις αστικές περιοχές, επεσήμανε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Α
Παρασκευή 03/11/2023 - 13:56
Κοινοποίηση στα Social Media
Χριστίνα Αλεξοπούλου

Την ενθάρρυνση της χρήσης πράσινων τεχνολογιών, με στόχο τη μείωση των ρύπων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ιδίως στις αστικές περιοχές, επεσήμανε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, στην ομιλία της στο 3ο Συνέδριο του ΤΕΕ «Green Deal Greece» στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τονίζοντας πως οι δράσεις που υλοποιούνται περιλαμβάνουν την ενίσχυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την αύξηση των υποδομών φόρτισης, αλλά και τη δημιουργία ευνοϊκού νομικού πλαισίου για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των πράσινων τεχνολογιών.


«Ως κράτος οφείλουμε πρωτίστως να αποθαρρύνουμε τη χρήση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων εφαρμόζοντας το νόμο. Κακά τα ψέματα η χρήση τους είναι οικονομικά ασύμφορη και καθίσταται εφικτή γιατί δεν συντηρούνται, δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους και δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας», συνέχισε η κα Αλεξοπούλου προσθέτοντας ότι «Ως κράτος οφείλουμε να μειώσουμε τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30km/h μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους και βελτιώνοντας την Οδική Ασφάλεια  Εν συνεχεία θα δοθεί προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες της Οδού έναντι των αυτοκινήτων».


Λεωφορεία Υδρογόνου


Ενδιαφέρον ήταν το σημείο της ομιλίας της κα Αλεξοπούλου περί των λεωφορείων υδρογόνου.
«Ως κράτος οφείλουμε να βελτιώσουμε την υπηρεσία των ΜΜΜ. Με την επέκταση του Μετρό, τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ταξί τον εκσυγχρονισμό του στόλου των λεωφορείων με νέα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο. Περιμένουμε με επιστημονικό ενδιαφέρον την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία. 

Για τη χώρα μας είναι σημαντική η μείωση των εκπομπών ρύπων και η ολοένα και μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονόμησή της», ανέφερε η κα Αλεξοπούλου και συμπλήρωσε:
«Υπό αυτό το πρίσμα είναι λογικό και ζητούμενο το επόμενο βήμα όσον αφορά στην αξιοποίηση της καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας. Το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των ρύπων.

 Δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αδήριτα το μέλλον των μεταφορών λόγω της αποδοτικότητας του ηλεκτροκινητήρα και της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, πιθανότατα το υδρογόνο ως καύσιμο θα βρει τη θέση του στις μεταφορές», τόνισε η κα Αλεξοπούλου και πρόσθεσε: 


«Ειδικά στα μεγάλα οχήματα όπου το βάρος των μπαταριών είναι απαγορευτικό, είναι λογικό η ηλεκτροκίνηση να προχωρήσει μέσω του πράσινου υδρογόνου. Για να γίνει αυτό πρέπει να διασφαλίσουμε την αποδοτικότητα και τις τρεις φάσεις: Ηλεκτρόλυση με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αποθήκευση του αέριου υδρογόνου και μετατροπή του εκ νέου σε ηλεκτρική ενέργεια. Είναι σημαντικό να μειωθεί η εκπομπή των ρύπων εκεί που ζούμε στο κέντρο της πόλης».

 

PreviousNext