Τροχοί & TIR

Το hTGX της MAN κερδίζει το Βραβείο Καινοτομίας Φορτηγών 2025

Με απόδοση και οδηγική συμπεριφορά, εφάμιλλες των ντίζελ ΜΑΝ
Δευτέρα 16/09/2024 - 20:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το MAN hTGX, ένας μεγάλος τράκτορας με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου - κέρδισε το βραβείο καινοτομίας 2025 ή Truck Innovation Award. 

Οι δημοσιογράφοι –όλοι τους ταυτόχρονα μέλη της επιτροπής κρίσης του Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς απένειμαν στον Alexander Vlaskamp, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MAN Truck & Bus, το κορυφαίο βραβείο στην κατηγορία, κατά τη διάρκεια σχετικού γκαλά στην έκθεση IAA Transportation στο Ανόβερο. 

Μετά το πρώτο βραβείο καινοτομίας φορτηγών (το 2019) σε αναγνώριση της τεχνολογικής καινοτομίας του Afas Επιπέδου 4 αυτόνομου φορτηγού οδικής ασφαλείας χωρίς οδηγό και τα αυτόνομα ATLAS-L4 και ANITA ερευνητικά προγράμματα σε επιχειρήσεις logistics το 2023, αυτή είναι η τρίτη φορά που η MAN Truck & Bus κερδίζει αυτό το τρόπαιο.

Το Βραβείο Καινοτομίας Φορτηγού, που δημιουργήθηκε από τον κορυφαίο θεσμό «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς» (IToY) κριτική επιτροπή, δημιουργήθηκε για να επιβραβεύει την αριστεία στις τεχνολογικά προηγμένες λύσεις μεταφορών. Η ομάδα IToY αποτελείται από 25 συντάκτες του ειδικού Τύπου επαγγελματικών οχημάτων που εκπροσωπούν τα μεγαλύτερα περιοδικά φορτηγών από την Ευρώπη και τη Νότια Αφρική, με το TΡΟΧΟΙ & TIR με τον συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα να εκπροσωπεί την Ελλάδα. 

Με 84 ψήφους, το hTGX της MAN Truck & Bus νίκησε τον ανταγωνισμό που αποτελούνταν από το Renault Trucks Oxygen – ένα πρωτότυπο φορτηγό διανομών - και το S-eWay Fuel Cell (FCEV) της Iveco, ένα μηδενικών εκπομπών ηλεκτρικό όχημα μεγάλων αποστάσεων με κυψέλες καυσίμου. Κατά τη διάρκεια μιας οδικής δοκιμής στο Saalfelden της Αυστρίας, οι δημοσιογράφοι του IToY επαίνεσαν το hTGX, το οποίο έχει απόδοση και οδηγική συμπεριφορά, εφάμιλλες των ντίζελ ΜΑΝ. Το όχημα φέρει τον εξακύλινδρο κινητήρα H4576 των 16,8 λίτρων της MAN, δηλαδή έναν κινητήρα υδρογόνου με μπουζί.

Οι κριτές του Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς είχαν επίσης τις καλύτερες εντυπώσεις για το βαρέως τύπου φορτηγό χάρη στο σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, την αυτονομία των περίπου 600 χιλιομέτρων που παρέχουν οι 56 κιλών δεξαμενές υδρογόνου υπό πίεση 700 bar, καθώς και το απλοποιημένο σύστημα επεξεργασίας στην εξαγωγή. 

Συνοψίζοντας την απόφαση της κριτικής επιτροπής, ο Gianenrico Griffini, πρόεδρος του Διεθνούς Φορτηγό της Χρονιάς, δήλωσε: «Το hTGX της MAN ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην απεξάρτηση από τον άνθρακα στην οδική Μεταφορά. Μπορεί να αποτελέσει το όχημα επιλογής για εφαρμογές βαρέως τύπου, όπως για παράδειγμα στην κατασκευαστικό τομέα, ακόμη και σε δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες». 

PreviousNext