Τροχοί & TIR

Η Βίβλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και τα επαγγελματικά οχήματα

Αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση η Βίβλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025, που περιλαμβάνει μια σειρά έργων και δράσεων, μεταξύ των οποίων και αυτά που αφορούν την ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδο
Σάββατο 05/12/2020 - 11:30
Κοινοποίηση στα Social Media

Αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση η Βίβλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025, που περιλαμβάνει μια σειρά έργων και δράσεων, μεταξύ των οποίων και αυτά που αφορούν την ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς. Στη σχετική λίστα υπάρχουν έργα, όπως οι συνδεδεμένοι αυτοκινητόδρομοι, η ανάπτυξη μικροδορυφόρων, το fiber in the sky, αλλά και δράσεις προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν προηγμένα δίκτυα, όπως είναι το 5G και οι οπτικές ίνες.

Ειδικότερα για τα οχήματα, η τεχνολογία 5G θα αφορά στα ασύρματα δίκτυα επόμενης γενιάς, βοηθώντας τα οχήματα να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες και δεδομένα πολύ μεγαλύτερου όγκου και πιο γρήγορα απ’ ό,τι μπορούν να πράξουν σήμερα. Κάθε φορτηγό θα ξέρει λ.χ., πότε το προπορευόμενο σκοπεύει να αλλάξει λωρίδα. Σε αυτή την κατεύθυνση, υπάρχει εδώ και μερικούς μήνες το περίφημο 5GAA (5G Automotive Association) με Audi, BMW, Daimler, Ford, Honda, Hyundai, Nissan, και Volvo μαζί με τις Ericsson, Huawei, Nokia, και Qualcomm από τον τεχνολογικό κλάδο να είναι ανάμεσα στα ιδρυτικά μέλη.

Οι εταιρείες αυτές δουλεύουν στην κατεύθυνση της ανάπτυξης μίας ασύρματης peer-to-peer τεχνολογίας που ονομάζεται C-V2X, η οποία μπορεί να ειδοποιεί οποιοδήποτε όχημα για την ύπαρξη εμποδίων αθέατων στα σύγχρονα ραντάρ και κάμερες που φέρουν (και) τα φορτηγά, να τα συνδέει με το εξωτερικό περιβάλλον και να συμβουλεύει τον οδηγό. Με ειδικά τσιπ και μόντεμ, ένα φορτηγό με αντίστοιχη τεχνολογία στέλνει και λαμβάνει ασύρματα σήματα 10 φορές το δευτερόλεπτο και αναγνωρίζει ακόμη και την πρόθεση πεζού να πεταχτεί στο οδόστρωμα, προλαμβάνοντας ατυχήματα εκτός οπτικού πεδίου. Ξέρει, επίσης, πότε θα ανάψει πράσινο στον φωτεινό σηματοδότη, ενώ μπορεί να πληροφορηθεί ακόμη και για επικίνδυνη, επερχόμενη κακοκαιρία.

Ένα άλλο πρόγραμμα συνδεσιμότητας των οχημάτων και της επικοινωνία τους σε πραγματικό χρόνο με τις οδικές υποδομές μέσω του δικτύου 5G εξελίσσει εδώ και τρία χρόνια το ερευνητικό πρόγραμμα «5G NetMobil», στο οποίο συμμετέχουν 16 γνωστές εταιρείες και ιδρύματα της Ευρώπης. Στόχος είναι η επίτευξη της άμεσης επικοινωνίας οχήματος προς όχημα (V2V), οχήματος προς υποδομές (V2I) και οχήματος προς δίκτυο (V2N), προκειμένου να αναπτυχθούν τεχνολογίες, όπως ο βοηθός διέλευσης για την προστασία των πεζών και των ποδηλατών σε τυφλές διασταυρώσεις, ακόμη και η ανάπτυξη και βελτίωση του περίφημου platooning, όπου οι συρμοί των επαγγελματικών οχημάτων θα κινούνται συνδεδεμένα, επιδεικνύοντας δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης.

PreviousNext