H MAN παρέδωσε πρόσφατα τα πρώτα συνδεδεμένα οχήματα στη διοίκηση του ομίλου logistics, DB Schenker, στο Μόναχο, προκειμένου αυτά να δοκιμαστούν στο platooning για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες. Στο ερευνητικό εγχείρημα συμμετέχει και το πανεπιστήμιο Hochschule Fresenius παρέχοντας επιστημονική υποστήριξη.
Τα φορτηγά της ΜΑΝ θα δοκιμάζονται για αρκετούς μήνες στον αυτοκινητόδρομο Α9 που συνδέει το Μόναχο με τη Νυρεμβέργη. Για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του κάθε οχήματος δεν θα κάθονται οδηγοί της ΜΑΝ, αλλά εκείνοι της DB Schenker. Η εμπειρία, οι απόψεις και οι προτάσεις των επαγγελματιών οδηγών θα συλλεχθούν από το πανεπιστήμιο Hochschule Fresenius, το οποίο θα εξετάσει την επίδραση του platooning στους οδηγούς, εστιάζοντας στη νευροφυσιολογία και στις ψυχοκοινωνικές παραμέτρους του εγχειρήματος. Τα πορίσματα των επιστημόνων θα επανατροφοδοτήσουν με νέα στοιχεία την εξέλιξη της τεχνολογίας του platooning.
Μέχρι τώρα, η ΜΑΝ κατασκεύαζε τα οχήματα που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και στη συνέχεια τοποθετούσε τον απαραίτητο εξοπλισμό για το platooning. Η παράδοση των πρώτων οχημάτων σηματοδοτεί την έναρξη των προετοιμασιών για τις δοκιμές στο δρόμο, οι οποίες θα εκκινήσουν τον Απρίλιο. Αρχικά τα φορτηγά που θα σχηματίσουν το κομβόι (platoon) δε θα έχουν φορτίο, καθώς θα εξετάζονται οι οδικές συνθήκες και παράλληλα θα εκπαιδεύονται οι οδηγοί στη λογική του platooning. Οι τελευταίοι θα λάβουν θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από τους ειδικούς της MAN ProfiDrive και θα εξασκούνται σε ειδικό εξομοιωτή οδήγησης.
Μετά το πέρας της περιόδου εκπαίδευσης, θα ξεκινήσουν οι εβδομαδιαίες και οι καθημερινές δοκιμαστικές διαδρομές. Σε αυτές θα μεταφέρεται κανονικά φορτίο, με τη συχνότητα των δρομολογίων να φτάνει σταδιακά στις τρεις διαδρομές ημερησίως, ανάμεσα στα κέντρα logistics της DB Schenker που βρίσκονται στο Μόναχο και τη Νυρεμβέργη.
Υπενθυμίζουμε, κλείνοντας, πως το platooning είναι ένα σύστημα στο οποίο τουλάχιστον δύο φορτηγά ταξιδεύουν στενά συνδεδεμένα, χάρη στη βοήθεια των επικουρικών συστημάτων ασφάλειας. Όλα τα οχήματα που συμμετέχουν σε αυτό το κομβόι ενώνονται με έναν τύπο δορυφορικού «κοτσαδόρου». Με τη βοήθεια των συστημάτων επικοινωνίας των οχημάτων, εκείνο που ηγείται της πομπής ορίζει την ταχύτητα, την κατεύθυνση και όλα τα στοιχεία οικονομικής οδήγησης των φορτηγών που ακολουθούν. Όλα τα οχήματα συνδέονται δορυφορικά με το πρώτο, δίχως ουσιαστικά να απαιτείται η συμμετοχή των οδηγών τους, αν και αυτοί -προς τα παρόν τουλάχιστον- διατηρούν τα χέρια τους στο τιμόνι.