Τροχοί & TIR

Η επικινδυνότητα του ελληνικού οδικού δικτύου

Με βάση τα πρωτόκολλα Eurorap, σε ποσοστό 97% το συγκεκριμένο τμήμα του ελληνικού οδικού δικτύου που αξιολογήθηκε, χαρακτηρίστηκε ως χαμηλής ή χαμηλής και μεσαίας επικινδυνότητας, με βάση τα στοιχεί
Παρασκευή 05/03/2021 - 13:07
Κοινοποίηση στα Social Media

Με βάση τα πρωτόκολλα Eurorap, σε ποσοστό 97% το συγκεκριμένο τμήμα του ελληνικού οδικού δικτύου που αξιολογήθηκε, χαρακτηρίστηκε ως χαμηλής ή χαμηλής και μεσαίας επικινδυνότητας, με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2015 – 2018 που ήταν διαθέσιμα και χρησιμοποιήθηκαν.

Αυτό μεταξύ άλλων ανέφερε κατά την ομιλία του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στην εκδήλωση απολογισμού του έργου «SLAIN» (Saving Lives Assessing and Improving TENT Road Network Safety).

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα μέσω του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το EuroRAP και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Όπως σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, το έργο SLAIN είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας για το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας, που εκτείνεται σε ένα μήκος περίπου 1.700 χλμ. και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τους αυτοκινητόδρομους, σε ποσοστό 95% και το υπόλοιπο 5%, τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου προς τα χερσαία σύνορα.

Αυτόνομη Οδήγηση

Αναφερόμενος σε άλλο σημείο της ομιλίας του για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε:

«Το επόμενο βήμα στη μεθοδολογία είναι να βρούμε λύσεις για να βελτιώσουμε τα λάθη που πιθανόν να έχουν γίνει στον σχεδιασμό των υποδομών, μέσα από προτάσεις για παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα τμήματα, με οικονομικά βιώσιμα μέτρα.

Υπάρχει, όμως, ακόμη ένας νέος ορίζοντας στον οποίο μας προσανατολίζει το SLAIN: η αυτόνομη οδήγηση. Η προεργασία για την ανάπτυξη φυσικών υποδομών σε ένα δίκτυο 2.000 χλμ. στις τέσσερις χώρες που θα μας επιτρέψουν να αναπτύξουμε την αυτόνομη οδήγηση.

Αυτές τις μέρες κάνουμε ένα σημαντικό βήμα στην Ελλάδα για την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης.

Στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη Μικροκινητικότητα έχουμε συμπεριλάβει ένα κεφάλαιο για τη δυνατότητα ανάπτυξης προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα, τόσο στο επίπεδο της δημόσιας συγκοινωνίας όσο και για ιδιωτικά οχήματα, για πρώτη φορά.

Υπάρχει πλέον πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη καινοτόμων ερευνητικών προγραμμάτων και την πιλοτική εφαρμογή τους στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να φιλοξενήσει τέτοιες πρωτοβουλίες».

PreviousNext