Στο πλαίσιο ενός προγράμματος δοκιμών διάρκειας 3 ετών με το E-Transit, η Ford διερευνά τις δυνατότητες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου που θα μπορούσε να αυξήσει τόσο την αυτονομία κίνησης όσο και τον παραγωγικό χρόνο για τους ιδιοκτήτες βαν.
Κατά την έρευνα που θα πραγματοποιηθεί με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο θα διαπιστωθεί εάν η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να συμβάλλει στην εξασφάλιση μεγαλύτερης αυτονομίας για τους πελάτες E-Transit σε συνθήκες οδήγησης μηδενικών εκπομπών ρύπων με αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις.
Η κοινοπραξία της Ford, η οποία αποτελείται από έξι κορυφαίους εταίρους στην τεχνολογία οχημάτων και συνεργάτες που ασχολούνται με τη διαχείριση στόλων, χρηματοδοτείται εν μέρει από το Advanced Propulsion Centre (APC) και αναμένεται να βοηθήσει στον προσδιορισμό της απαιτούμενης υποδομής υποστήριξης ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Η Ford Pro, ο επιχειρηματικός βραχίονας της Ford για τα επαγγελματικά οχήματα και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, θα χρησιμοποιήσει το πιλοτικό πρόγραμμα για να επεκτείνει την τεχνογνωσία της στις μετατροπές, υποστηριζόμενη από μηχανικούς και ειδικούς σε θέματα που αφορούν το E-Transit, οι οποίοι εργάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Dagenham και το τεχνικό κέντρο στο Dunton του Essex, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ένας δοκιμαστικός στόλος που θα αποτελείται από οκτώ Ford E-Transit με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα λειτουργεί για χρονικά διαστήματα διάρκειας 6 μηνών κατά τη διάρκεια του τριετούς project, έως το 2025. Τα δεδομένα που θα συλλεχτούν θα παρέχουν πληροφορίες για το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και λειτουργίας ενός μεγάλου van, που θα διαθέτει βελτιωμένη αυτονομία κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων αλλά και χρόνο λειτουργίας που αντιστοιχεί σε ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο.
Τα πρωτότυπα Ford E-Transit θα εφοδιάζονται με μια συστοιχία κυψελών καυσίμου υψηλής ισχύος, καθώς και με δεξαμενές αποθήκευσης του υδρογόνου βελτιστοποιημένες με γνώμονα την ασφάλεια, την υψηλή χωρητικότητα και το περιορισμένο κόστος και βάρος. Το όλο project θα αξιολογήσει επίσης την αποτελεσματική και βιώσιμη ανακύκλωση των εξαρτημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Όπως είναι γνωστό, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας το υδρογόνο που προέρχεται από τη δεξαμενή του οχήματος και οξυγόνο, με μόνη εκπομπή το νερό. Το σύστημα χρησιμοποιεί ουσιαστικά τη δεξαμενή υδρογόνου ως «μπαταρία αερίου» για να βελτιώσει την αυτονομία και να παρέχει ταχύτερη φόρτιση από τις συμπαγείς μπαταρίες και τους φορτιστές δικτύου που χρησιμοποιούνται συνήθως από τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό μπορεί να ωφελήσει τους διαχειριστές στόλων με δύσκολο μεταφορικό έργο και αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις, όπως συμβαίνει για παράδειγμα σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, σε μεταφορές με μέγιστο φορτίο ή σε περιπτώσεις στις οποίες τα van οχήματα έχουν περιορισμένες ευκαιρίες φόρτισης κατά τη διάρκεια της εργάσιμης βάρδιας ή μεταφέρουν βοηθητικό εξοπλισμό, όπως ψυγεία.