Από τις αρχές του 2025 η MAN Truck & Bus ξεκινά την κατασκευή σε μεγάλη κλίμακα δικών της μπαταριών υψηλής τάσης για ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία, στο εργοστάσιό της στη Νυρεμβέργη.
Για να εγκατασταθούν οι απαραίτητες υποδομές, η εταιρεία θα επενδύσει 100 εκατομμύρια ευρώ, με απώτερο στόχο την παραγωγή 100.000 μονάδων ανά έτος. Σε φάση πλήρους ανάπτυξης αναμένεται να απασχολούνται με την παραγωγή μπαταριών 350 εργαζόμενοι. Η απόφαση ελήφθη σε συνεργασία με τα σωματεία των εργαζομένων, καθώς και πολιτικούς όλων των κομμάτων από τη Βαυαρία. Αρχικά, και για περίπου δυόμισι χρόνια (τέλη του 2024), η ΜΑΝ θα συνεχίσει να παράγει μπαταρίες σε μικρή κλίμακα, με σχεδόν αποκλειστικά χειρωνακτικό τρόπο, όπως γίνεται δηλαδή και σήμερα.
Η MAN Truck & Bus θα λάβει από την κυβέρνηση της Βαυαρίας χρηματοδότηση ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ τη χρονική περίοδο από 2023 μέχρι 2027. Αυτά τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για έρευνα και εξέλιξη σε τομείς που έχουν να κάνουν με τη συναρμολόγηση μπαταριών, τη χημεία των cells, την ασφάλεια και, αναμενόμενα, τις δυνατότητες ανακύκλωσης. Η συναρμολόγηση μπαταριών, ειδικά για βαρέα επαγγελματικά οχήματα, είναι ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία: οι μπαταρίες αποτελούνται από κυψέλες (cells), οι οποίες γκρουπάρονται σε modules και τοποθετούνται σε στρώσεις οι οποίες απαρτίζουν μία συστοιχία (pack).
Αυτή η διαδικασία προϋποθέτει υψηλή τεχνογνωσία, και πολύ υψηλά στάνταρ ασφαλείας. Ανάλογα με το μεταφορικό έργο, ένα φορτηγό χρειάζεται έως και έξι παρόμοια packs. Αρχικά, τα ηλεκτρικά φορτηγά μαζικής παραγωγής της ΜΑΝ θα διαθέτουν αυτονομία 600-800 χιλιόμετρα. Με τη δεύτερη γενιά μπαταριών, γύρω στο 2026, τα στελέχη του κατασκευαστή ελπίζουν ότι η αυτονομία θα αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα –κάτι που θα επιτρέψει σε παρόμοια οχήματα να έχουν βλέψεις και για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.