Ζωντανή διατηρεί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, την προοπτική υλοποίησης και της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για την προμήθεια συνολικά 1.300 νέων λεωφορείων.
Μιλώντας στο συνέδριο Green Deal Greece 2022, που διοργάνωσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το economix.gr, τόνισε ότι «έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων. «Θα παραλαμβάνουμε σταδιακά 1.300 λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Φανταστείτε: Είμαστε μία χώρα που είχαμε να αγοράσουμε καινούργια λεωφορεία από το 2009. Ο διαγωνισμός αυτός τρέχει και η πλειονότητα των νέων λεωφορείων θα είναι χαμηλών ρύπων, ηλεκτροκίνητα και CNG», πρόσθεσε.
Πάντως, ο πρώτος διαγωνισμός που αφορούσε 770 λεωφορεία δεν έχει ακόμα αναδείξει αναδόχους, ενώ έχει απομειωθεί κατά 120 λεωφορεία, αυτά που περιλαμβάνονταν στο πρώτο τμήμα (προμήθεια υβριδικών) για τα οποία όμως ουδείς κατέθεσε προσφορά.
Ηλεκτροκίνηση
Για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι «από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης. «Σημείωσε ότι καθοριστική ως προς αυτό ήταν η συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας.
Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50 kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. Και τα επόμενα χρόνια, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με πιο γοργά βήματα. Στόχος, μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030», ανέφερε.
Βιώσιμη κινητικότητα
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σημείωσε πως «αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (Green Deal) για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, θα πρέπει να προτάξουμε τη βιώσιμη κινητικότητα ως επιλογή κι όχι μόνο ως μία δέσμευση απέναντι στην Κοινότητα». Ανέφερε σχετικά:
«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα τελευταία τρία χρόνια, ακολουθούμε με συνέπεια αυτή τη στρατηγική, που ενσωματώνει τη Μικροκινητικότητα, προωθεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αναδεικνύει τα ευφυή συστήματα Μεταφορών και υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση.
Αυτοί οι πυλώνες στηρίζουν τη βιώσιμη κινητικότητα και έχουν ως κοινά σημεία αναφοράς την Οδική Ασφάλεια και τη βιώσιμη Οικονομική Ανάπτυξη.
Οι βασικές κατευθύνσεις
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Μεταφορών κάλεσε τους Δήμους να αναδείξουν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης που θα βελτιώνουν την προσβασιμότητα για όλους και θα προάγουν την οδική ασφάλεια. Όπως είπε:
«Το Υπουργείο Μεταφορών δείχνει την κατεύθυνση με συγκεκριμένες αποφάσεις:
- Εισαγωγή νέων διατάξεων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την ασφαλή χρήση οχημάτων μικροκινητικότητας, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ). Τα οχήματα αυτά είναι ιδανικά για αυτό που ονομάζουμε ΄΄last mile΄΄ δηλαδή για μικρές αποστάσεις μέχρι τον τελικό προορισμό του χρήστη, με χαμηλό κόστος και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
- Εισαγωγή, επίσης, στον ΚΟΚ διατάξεων που προωθούν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης (πεζών και ποδηλάτων, οχημάτων ηλεκτροκίνησης). Νέες πινακίδες οδικής σήμανσης για τα ποδήλατα και τα οχήματα ηλεκτροκίνησης και διατάξεις για την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των ΑμΕΑ.
- Τροποποίηση του κυρωτικού πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης, επιβολής και είσπραξης των προστίμων. Σκοπός είναι η ενίσχυση του αποτρεπτικού χαρακτήρα με ποινές δίκαιες, που να τιμωρούν την επικίνδυνη και αντικοινωνική οδική συμπεριφορά και όχι το όχημα.
- Αξιολόγηση και έλεγχος των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των ΟΤΑ, σχετικά με την υιοθέτηση δράσεων οδικής ασφάλειας, ως προϋπόθεση».
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι «η μετάβαση σε ηπιότερες, φθηνότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον μεταφορές είναι η μόνη βιώσιμη, αλλά και ρεαλιστική επιλογή, υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή την πορεία, η συμβολή των Ελλήνων μηχανικών, είναι καθοριστική».