Οι λόγοι για τους οποίους το επάγγελμα του οδηγού έχει πάψει από καιρό να γίνεται ελκυστικό έγιναν απολύτως κατανοητοί από την Επιτροπή Μεταφορών και αποτέλεσαν το θέμα συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ της επιτρόπου, Adina Valean, και του προέδρου της IRU, Radu Dinescu κατά τη συνάντησή τους την περασμένη Τρίτη, σε μια περίοδο που η ΕΕ ετοιμάζει κανονισμό με κίνητρα για την προσέλκυση νέων οδηγών με ταυτόχρονη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
Αντιμέτωπη η Ευρωπαϊκή Μεταφορά με μια βαθιά κρίση έλλειψης οδηγών που ανέρχεται στο 40% των αναγκών της, δεν θα μπορούσε παρά να δει το πρόβλημα στη ρίζα του, που δεν είναι άλλο από τις συνθήκες, κοινωνικές και οικονομικές, που επιδρούν αρνητικά στην προσέλκυση νέων στο επάγγελμα.
Η IRU διαπιστώνει με ευχαρίστηση ότι η Επίτροπος Μεταφορών επικεντρώνεται τώρα στη βελτίωση των συνθηκών που θα κάνουν πιο ελκυστικό το επάγγελμα του οδηγού με παράλληλη θέσπιση νέων κανόνων, όπως η μείωση της ηλικίας απόκτησης επαγγελματικού διπλώματος, αναφέρεται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της IRU.
Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι εξετάζεται και η απλοποίηση της κοινοτικής νομοθεσίας για τους υπηκόους τρίτων χωρών, ώστε να έχουν ευκολότερες διαδικασίες απόκτησης ευρωπαϊκού διπλώματος οδήγησης, εφόσον κατέχουν ήδη επαγγελματικό δίπλωμα στη χώρα τους. Αναφέρεται, επίσης, ότι η Επιτροπή εξετάζει την τροποποίηση των ωρών οδήγησης/ ανάπαυσης για τους οδηγούς των τουριστικών λεωφορείων διεθνών μεταφορών.
Στην ίδια ανακοίνωσή της, η IRU εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι η Επίτροπος έχει δεσμευτεί και για την κοινωνική πλευρά του επαγγέλματος με σκοπό τη θέσπιση κανόνων βελτίωσης των συνθηκών εργασίας των οδηγών περιλαμβανομένων και οικονομικών αποδοχών.
Τα παραπάνω, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟ & ΤΙR, αναφέρονται στην απαγόρευση κάθε εργασίας στη ράμπα, ενώ αν αυτή κρίνεται απαραίτητη στην περίπτωση που το προϊόν απαιτεί τη γνώση και την εμπειρία του οδηγού, τότε θα προβλέπεται έξτρα αμοιβή για τον οδηγό.
Επίσης, στο τελικό κείμενο της οδηγίας που θα εκδοθεί, οι αποστολείς και οι παραλήπτες εμπορευμάτων θα πρέπει εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος να εκπαιδεύσουν δικό τους προσωπικό (φορτοεκφορτωτές) για να δουλεύουν στη ράμπα και να είναι ικανοί να χειρίζονται κάθε προϊόν είτε είναι κοινό, είτε νωπό, είτε επικίνδυνο.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι τα παραπάνω σε γενικές γραμμές έχουν θεσπιστεί ήδη στην Ισπανία μετά από έντονες κινητοποιήσεις των οδηγών.