Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώνει το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης», επισήμανε τη μεγάλη ευκαιρία που δημιουργεί το Ταμείο Ανάκαμψης για επενδύσεις σε τομείς που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της στρατηγικής της θέσης.

Αυτοί οι τομείς είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, όπως άλλωστε απέδειξε και η επένδυση που έκανε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 φέρνοντας την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε, μάλιστα, πως πλέον: «Είναι καιρός και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Η νέα γενιά έργων

Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη νέα γενιά έργων, τα οποία αντιμετωπίζουν προβλήματα που υφίστανται σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά:

  • Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων. Το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

  • Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει 10 αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδοτούνται από ΕΤΕπ και CEB και τα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελέσουν οι παραχωρησιούχοι των 5 αυτοκινητοδρόμων.

  • Σημαντικά έργα στην Αττική. Όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική.

  • Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

  • Πακέτο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών.

  • Και μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα που αλλάζουν την πραγματικότητα ολόκληρων περιοχών και ταυτόχρονα δίνουν τεράστια αναπτυξιακή ώθηση. Από το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, έως το Δράμα – Αμφίπολη . Από τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας, έως το φράγμα του Μύρτου στο Λασίθι ή τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα. «Έργα που λύνουν προβλήματα, κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, στηρίζουν την οικονομία», όπως υπογράμμισε.

«Η Θεσσαλονίκη θα είναι πολύ διαφορετική σε λίγα χρόνια»

Καταλήγοντας, ο κ. Καραμανλής στάθηκε σε ορισμένα έργα που προβλέπει το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

«Χωρίς μεγάλα λόγια, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, πάνω από 600, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους, με την ολοκλήρωση του σχεδίου μας για τον ΟΑΣΘ που υλοποιούμε μέρα με τη μέρα. Και με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Αυτό είναι το σχέδιό μας, για να διασφαλίσουμε πρώτα απ’ όλα καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε.