Σε αντίθεση με την κλασική λύση του υβριδικού φορτηγού που διαθέτει συμβατικό και ηλεκτρικό κινητήρα, το Transformers Trailer της Schmitz Cargobull εξοπλίζεται με το δικό του ηλεκτρικό κύκλωμα, βοηθώντας τον τράκτορα να περιορίσει τα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων.
Το επικαθήμενο Transformers Trailer της Schmitz Cargobull αποδείχθηκε πως μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 του φορτηγού κατά 15%, σε σχέση με το αν αυτό χρησιμοποιούσε ένα συμβατικό τρέιλερ. Μάλιστα, αν στο Transformers Trailer τοποθετηθεί όλο το «πακέτο» των σχετικών μέτρων, τα επίπεδα ρύπων CO2 μπορούν να περιοριστούν περίπου κατά 25%.
Η δημιουργία του Transformers Trailer εντάσσεται στο εγχείρημα «TRANSFORMERS» που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το οποίο ξεκίνησε το 2013 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2017. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους, το Transformers Trailer κέρδισε το ευρωπαϊκό βραβείο «European Transport Prize for Sustainability».
Για την εξέλιξη του επικαθήμενου, μια ομάδα ειδικών της Schmitz Cargobull δούλεψε από κοινού με 13 συνεργάτες από τη βιομηχανία των επαγγελματικών οχημάτων. Αναλυτικά οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ήταν οι Volvo, Bosch, DAF, FEHRL, Fraunhofer, IFSTTAR, Uniresearch B.V., IRU Projects, P&G, Schmitz Cargobull, TNO, Van Eck και Virtual Vehicle.
Ως βάση για την κατασκευή του Transformers Trailer χρησιμοποιήθηκε μια κλασική κουρτίνα, στην οποία τοποθετήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας και ένα σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, η οποία μεταφέρεται στον άξονα μετάδοσης μέσω του κιβωτίου, προσφέροντας ηλεκτρική κίνηση στη λειτουργία που αποκαλείται «hybrid on demand». Οι μπαταρίες των 22 kWh τοποθετήθηκαν μεταξύ δοκίδων, ώστε να είναι προστατευμένες σε περίπτωση σύγκρουσης.
Το ηλεκτρικό σύστημα μπορεί να επιτύχει ισχύ μέχρι και 80 kW, αλλά και μέγιστη ροπή 200 Nm. Το μόνο μειονέκτημα του υβριδικού συστήματος είναι πως ζυγίζει 1.140 κιλά σε βάρος του ωφέλιμου φορτίου. Δουλειά έγινε και στην αεροδυναμική του οχήματος, ενώ προστέθηκε μια νέα οροφή που είναι πλήρως ρυθμιζόμενη σε ύψος. Όπως εξήγησε ο Rolland Klement, μέλος του Δ.Σ. της Schmitz Cargobull AG, το πρωτότυπο δεν εξελίχθηκε με τη λογική του να παραμείνει «one-off». Αντίθετα, χρησιμοποιήθηκε το βασικό τρέιλερ, ώστε να μπορεί να περάσει από την κανονική παραγωγική διαδικασία και να λάβει τις εγκρίσεις που χρειάζονται για να κυκλοφορήσει στους δρόμους.