Οι αναγνώστες μπορεί να θυμούνται ότι τον περασμένο Δεκέμβρη, η ισπανική κυβέρνηση ενέκρινε μέτρα για τη βελτίωση του τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και για την ενίσχυση των συνθηκών εργασίας των οδηγών (βλέπε εδώ).

Η νέα νομοθεσία περιλαμβάνει την απαγόρευση φόρτωσης/εκφόρτωσης για τους οδηγούς βαρέων φορτηγών πλην ειδικών περιπτώσεων -όταν π.χ. απαιτείται ειδικός χειρισμός των φορτίων τον οποίο γνωρίζει ο οδηγός και, εφόσον απασχοληθεί, λαμβάνει έξτρα αμοιβή, η οποία υποχρεωτικά περιγράφεται στο τιμολόγιο ως αμοιβή οδηγού.

Τώρα, η ισπανική κυβέρνηση κάνει ακόμα ένα βήμα επιβάλλοντας αποζημίωση για τον ιδιοκτήτη του φορτηγού, όταν αυτό θα παραμείνει στους χώρους φόρτωσης ακίνητο περιμένοντας να φορτώσει ή να ξεφορτώσει.

Η αποζημίωση καθορίστηκε στα 38,60 ευρώ/ ώρα και δικαιούχος είναι η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το φορτηγό.

Το ποσό της αποζημίωσης αποκαλύφθηκε σε βίντεο που παρήγαγε ισπανική συνδικαλιστική οργάνωση σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών της χώρας. Το βίντεο αναφέρει ότι κάθε ώρα που ένα φορτηγό στέκεται ακίνητο σε έναν χώρο φόρτωσης, η εταιρεία οδικών μεταφορών που εκμεταλλεύεται το φορτηγό θα πρέπει να αποζημιώνεται με ποσό ύψους 38,60 ευρώ.

Το σωματείο που παρήγαγε το βίντεο, CCOO, προσθέτει ωστόσο ότι έχει πολλές αμφιβολίες ότι ο νόμος θα λύσει τα προβλήματα του ισπανικού τομέα οδικών μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι η νέα νομοθεσία δυσκολεύει και περιορίζει τη δυνατότητα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων.

Για τον λόγο αυτό, το σωματείο δηλώνει ότι θα βρίσκεται σε διάλογο με την κυβέρνηση για τις τροποποιήσεις της νομοθεσίας.

Επιγραμματικά, η νέα νομοθεσία περιλαμβάνει επίσης τα ακόλουθα μέτρα:

- απαγόρευση στους οδηγούς να φορτώνουν και να εκφορτώνουν οχήματα άνω των 7,5 τόνων

- αποζημίωση για καθυστερήσεις στους χώρους φόρτωσης άνω της 1 ώρας

- την υποχρεωτική αναθεώρηση των ναύλων των οδικών μεταφορών με βάση τις τιμές των καυσίμων

- την υιοθέτηση μιας αρχής επιβολής κυρώσεων που συνδέεται με την παρακολούθηση των κανόνων του Πακέτου Κινητικότητας σχετικά με τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης καθώς και την υποχρεωτική επιστροφή του οχήματος στη χώρα ταξινόμησης, όπως ορίζει ο κανονισμός για το καμποτάζ.

- την επέκταση του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους στα 4,5 μέτρα για ορισμένους τύπους μεταφοράς, όπως είναι τα HV κοντέινερ.

Κλείνοντας, να επαναλάβουμε ότι θα πρέπει επιτέλους και τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Μεταφορών στη χώρα μας να προβούν σε ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να σταματήσει το φορτηγό να αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης των φορτωτών (πελατών), των πρακτόρων ακόμη και των αποθηκάριων!

(Πηγή: Trans.Info)