«Το 2021 μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών!», ανέφερε σε ομιλία του στο ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι όλα τα έργα που σχεδιάζει και ξεμπλοκάρει το υπουργείο έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Διαθέτουν συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Όσον αφορά στην υλοποίηση των έργων, ο κ. Καραμανλής ανέπτυξε το ολοκληρωμένο πλάνο μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος και το οποίο έχει εκπονηθεί.

 «Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι», σημείωσε.

 Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα που βρήκε τελματωμένα και κατάφερε να σώσει. Με πιο χαρακτηριστικό, βέβαια, πιο εμβληματικό, το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

«Ένα έργο που ξέρω ότι όσοι είστε Θεσσαλονικείς το περιμένετε πώς και πώς εδώ και τόσα χρόνια. Μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων, δώσαμε λύση. Επιλέξαμε και Μετρό και Αρχαία. Ενώσαμε τις δυνάμεις της πόλης. Σήμερα, για πρώτη φορά κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, παραγωγικοί φορείς, και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών είμαστε όλοι μαζί. Το ΚΑΣ μας δικαίωσε. Σύντομα θα έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ και πιστεύω ακράδαντα ότι θα μας δικαιώσει και αυτό. Για να παραδώσουμε το 2023 ολόκληρο το έργο, με όλους του Σταθμούς σε λειτουργία», τόνισε.

Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ταυτόχρονα προχωρά η νέα γενιά έργων που λύνουν προβλήματα σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά, όπως είναι η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover, ο σχεδιασμός για την υλοποίησή της οποίας με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ.

Αναφέρθηκε, επίσης, σε μια σειρά από έργα όπως: το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα, ένα μεγάλο πλάνο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών, καθώς και μια σειρά από νέα έργα στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία.