«Η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά και με ξεκάθαρες θέσεις στη διαδικασία για την αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. « Έχουμε διατυπώσει τη θέση της χώρας μας και επιδιώκουμε τη συμπερίληψη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο», είπε και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι όλοι πλέον με την ενεργειακή κρίση αναγνωρίζουμε στην Ελλάδα και την Ευρώπη την πολύ μεγάλη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Ήδη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αξιοποιείται τόσο από τη συμμαχία του ΝΑΤΟ, όσο και από άλλες πηγές, για να διασυνδέσουμε απομονωμένες περιοχές και να αναβαθμίσουμε ενεργειακά όλη αυτή την περιοχή».
Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε κοινή συνεδρίαση στη Βουλή των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου, αρμόδιας για θέματα Μεταφορών, κας. Adina Vălean, και πρόσθεσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετωπίζει θετικά την ένταξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του λιμανιού σε στρατηγικής σημασίας, προσελκύοντας φορτία από μεγάλες διεθνείς αγορές, ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να λάβει συγχρηματοδοτήσεις από τα χρηματοδοτικά εργαλεία και ταμεία της ΕΕ για τη βελτίωση των υποδομών του».
Πρόσθεσε, επίσης, ότι για λόγους περιφερειακής ανάπτυξης και συνοχής, είναι σκόπιμη η ανάπτυξη συμπληρωματικού κλάδου Ευρωπαϊκού Διαδρόμου κατά μήκος της ακτογραμμής Αδριατικής – Ιονίου.
Στο σημείο αυτό, επισήμανε ότι: «Η ανάπτυξη των δικτύων μας και η ανάγκη καλών διασυνδέσεων αναδεικνύεται σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Η διατάραξη των παραδοσιακών ροών εμπορίου και της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, από τη συνεχιζόμενη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το αναδεικνύει ως μείζον ζήτημα».
Λωρίδες αλληλεγγύης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι για αυτό απαιτείται συντονισμένη δράση σε επίπεδο ΕΕ και κατέληξε: «Στηρίζουμε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία των λωρίδων αλληλεγγύης (solidarity lanes), καθώς και του σχεδίου εκτάκτου ανάγκης για τις μεταφορές (contingency plan)».
Τόνισε, επίσης, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας διερευνά τις δυνατότητες να εισφέρει στη διαμόρφωση εναλλακτικών διαδρομών, αφενός για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία και αφετέρου, αντίστροφα, για την εισροή ανθρωπιστικής βοήθειας προς την Ουκρανία.