Τροχοί & TIR

Καταβολή 40 εκ. ευρώ σε δικαιούχους Μεταφορικού Ισοδύναμου

Προωθείται άμεσα η πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στους δικαιούχους των τριών σκελών (επιβάτες, καύσιμα, επιχειρήσεις) συνολικού ύψους 40.000.000,00 ευρώ, μετά από την έγκριση των σχετικών πιστώ
Πέμπτη 13/04/2023 - 11:16
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό: ΟΛΠΑ
Φωτό: ΟΛΠΑ

Προωθείται άμεσα η πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στους δικαιούχους των τριών σκελών (επιβάτες, καύσιμα, επιχειρήσεις) συνολικού ύψους 40.000.000,00 ευρώ, μετά από την έγκριση των σχετικών πιστώσεων από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η πίστωση των λογαριασμών θα εκκινήσει σταδιακά στους δικαιούχους από 24/4/2023. Σχετικά με τις Επιχειρήσεις, για τα αιτήματα που υποβλήθηκαν για το Α’ εξάμηνο του 2022, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία των συναφών ελέγχων για σώρευση κρατικών ενισχύσεων και πληρότητας/ νομιμότητας υποβαλλόμενων αιτήσεων για το σύνολο των 11.965 επιχειρήσεων.

Η καταβολή των πιστώσεων προς αυτές θα πραγματοποιηθεί άμεσα μόλις κοινοποιηθούν οι σχετικοί έλεγχοι από τον ΕΦΕΠΑΕ και ΕΔΥΤΕ, ενώ το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για τον σκοπό αυτό για τις επιχειρήσεις και θα αφορά το Α’ εξάμηνο του 2022 ανέρχεται σε 16.000.000,00 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του μέτρου του ισοδύναμου το έτος 2022, ολοκληρώθηκε με την οριστική καταβολή 71.000.000 ευρώ για επιχειρήσεις και πολίτες, ενώ για το 2023, έως μέσα Μαΐου 2023 θα έχει διατεθεί ρευστότητα προς πολίτες και νησιωτικές επιχειρήσεις συνολικού ύψους 40.000.000.

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής το διάστημα 2019-2023 έχει διαχειριστεί και διαθέσει πραγματική ρευστότητα ύψους 192.000.000,00 ευρώ για την πραγματική λειτουργία του Μέτρου, βελτιώνοντας και εξορθολογώντας τα σφάλματα και τις αστοχίες του αρχικού σχεδιασμού.

Έμμεσο όφελος για τις μεταφορικές

Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, αν και δεν αφορά τις μεταφορικές επιχειρήσεις, πρακτικά παρέχει σε αυτές έμμεσο όφελος, καθώς είναι αυτές που διακινούν το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων από τα νησιά και με ικανοποιητικά κόμιστρα.

Υπενθυμίζουμε ότι η βάση υπολογισμού του μεταφορικού ισοδύναμου είναι το κόστος μεταφοράς των επιβατών και των προϊόντων, αν ταξίδευαν με χερσαία μέσα, όπως λεωφορεία ΚΤΕΛ ή φορτηγά.

PreviousNext