Ηχηρό όχι στη νόρμα Euro 7 στέλνουν προς τις Βρυξέλλες φορείς εμπλεκόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία, προβάλλοντας μια σειρά επιχειρημάτων.
Στις αντιδράσεις αυτές πρωτοστατεί η λέσχη αυτοκινήτων της Γερμανίας «Automobilclub Mobil in Deutschland» με διάφορες ανακοινώσεις, στις οποίες κυριαρχεί η φράση «No to Euro 7 norm» (Όχι στη νόρμα Euro 7) και ισχυριζόμενη πως «η ευρωπαϊκή επιτροπή με την απόφασή της να επιβάλλει χαμηλότερα επίπεδα ρύπων μέχρι το 2025 ως τη νόρμα Euro 7, στην πραγματικότητα επισπεύδει το τέλος των κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων».
Η Euro 7 νόρμα απαιτεί νέα δραστική μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOX), τα οποία σε πρώτη φάση ορίζονται σε 30 mg ανά χιλιόμετρο και σε δεύτερη φάση ορίζονται μόλις στα 10 mg ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, όταν τα σημερινά ανώτερα όρια είναι 60 mg ΝΟΧ για τα βενζινοκίνητα οχήματα και 80 mg ΝΟΧ για τα πετρελαιοκίνητα.
Ταυτόχρονα, η Euro 7 νόρμα απαιτεί και την παραπέρα μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2), που θα πρέπει να μειωθούν δραστικά στα 100 mg ανά χιλιόμετρο από τα 300 mg που ισχύουν για τα Euro 6 οχήματα. Το επίπεδο, πάντως, των CO2 ρύπων θα καθοριστεί και ανά κατηγορία βάρους οχημάτων.
Πέρα, όμως, των παραπάνω μειώσεων των δύο βασικών ρύπων, η νόρμα Euro 7 θα απαιτεί πιο αυστηρές και πιο ρεαλιστικές μετρήσεις με δοκιμές των οχημάτων εκτός εργαστηρίων. Οι μέχρι τώρα δοκιμές σύμφωνα με το σχέδιο RDE (Real Drive Emissions Test) θα αναθεωρηθούν και θα περιλαμβάνουν όχι μόνο τις συνήθεις καθημερινές κυκλοφορίες, αλλά θα ελέγχονται συνδυαστικά οι εκπομπές των ρύπων σε υψηλές στροφές του κινητήρα και για ένα συνεχές χρονικό διάστημα, όπως, επίσης, οι εκπομπές σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, σε οδήγηση σε μεγάλο υψόμετρο, όπως και οδήγηση με κοτσαρισμένο τρέιλερ.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Automobilclub Mobil in Deutschland, Dr Michael Haberland, δήλωσε την πλήρη αντίθεσή του σε αυτές τις προδιαγραφές, τονίζοντας ότι «τα επίπεδα του Euro 7 κινούνται εκτός πραγματικότητας, είναι δυσανάλογα μεταξύ τους και δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν τόσο από πρακτικής όσο και από τεχνικής πλευράς».
Πρόσθεσε, κατόπιν, πως οι σημερινές πόλεις είναι καθαρότερες από ποτέ στο παρελθόν και ότι σε αυτό συντελούν οι προδιαγραφές των σημερινών κινητήρων Euro 6 με το πιο καθαρό επίπεδο, το Euro 6 d.
Τα επίπεδα ρύπων της νόρμας Euro 7 δεν είναι εφικτά και ότι απλά αποσκοπούν σε μια πολιτική «της πίσω πόρτας», εννοώντας ότι έμμεσα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποσκοπεί στην επίσπευση της ηλεκτροκίνησης.
Αλλά και αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μεμονωμένα τοποθετηθεί πάνω στη νέα νόρμα Euro 7 και εμφανίζονται επιφυλακτικές έως αντίθετες.
Περιληπτικά, προβάλλουν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα προς το 2030 για μηδενικούς ρύπους, αναφέροντας πως πάνω σε αυτό επενδύουν τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες και πως θα ήταν δύσκολο, αλλά και άσκοπο πλέον να επιστρέψουν σε επενδύσεις πάνω στους συμβατικούς κινητήρες για την παραπέρα μείωση των ρύπων τους. Θεωρούν πως η εξέλιξη των πετρελαιοκίνητων, φτάνοντας στα επίπεδα ρύπων Euro 6 d έχουν εξαντλήσει τον κύκλο τους από τεχνικής πλευράς και ότι τα οφέλη για το περιβάλλον και τους ανθρώπους θα έλθουν με τα εναλλακτικά καύσιμα και με την ηλεκτροκίνηση.