Στις επόμενες μέρες και συγκεκριμένα στις 19 Αυγούστου λήγει η προθεσμία για τους διεθνομεταφορείς και για τα φορτηγά διεθνών οδικών μεταφορών.
Από την παραπάνω ημερομηνία και μετά όλα τα φορτηγά που εκτελούν διεθνείς μεταφορές θα πρέπει να έχουν αντικαταστήσει τους αναλογικούς ταχογράφους, τους ψηφιακούς ταχογράφους πρώτης γενιάς ή τους "έξυπνους" ταχογράφους πρώτης γενιάς (G2V1) με ταχογράφους δεύτερης γενιάς (G2V2).
Οι μεταφορείς που θα καθυστερήσουν την αντικατάσταση διατρέχουν κίνδυνο όχι μόνο να τιμωρηθούν με πρόστιμα, αλλά και να αντιμετωπίσουν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα.
Ποια φορτηγά αφορά
Σύμφωνα με τον Κανονισμό της ΕΕ 2020/1054, από τις 19 Αυγούστου 2025, όλα τα βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων που έχουν ταξινομηθεί μετά τις 15 Ιουνίου 2019 και εκτελούν διεθνείς μεταφορές πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ταχογράφο δεύτερης γενιάς, έκδοση 2 (G2V2). Πρόκειται για εφαρμογή του πακέτου κινητικότητας της ΕΕ, που στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των οδηγών και στην εξομάλυνση του ανταγωνισμού στην αγορά. Τα οχήματα που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά σε εθνικές μεταφορές εξαιρούνται από την υποχρέωση.
Οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί μεταφορών και οι ομοσπονδίες, αλλά και οι αρχές ελέγχου καλούν τους μεταφορείς να προγραμματίσουν άμεσα την αντικατάσταση του ταχογράφου.
Υπενθυμίζεται πως τα πρόστιμα είναι εξαιρετικά υψηλά και φτάνουν έως και 30.000 ευρώ
Οι πιο αυστηρές ποινές ισχύουν στη Γαλλία, όπου ο μεταφορέας μπορεί να τιμωρηθεί με πρόστιμο έως 30.000 ευρώ και ο οδηγός με φυλάκιση έως 1 έτους. Το όχημα κατάσχεται έως ότου διορθωθεί η παράβαση.
Στην Ισπανία, το πρόστιμο ανέρχεται σε 2.001 ευρώ, ενώ το όχημα μπορεί να ακινητοποιηθεί μέχρι να αντικατασταθεί η συσκευή.
Στην Πορτογαλία, το πρόστιμο φτάνει τα 6.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία ανέρχεται σε 1.500 ευρώ.
Στην Ιταλία, η απουσία ταχογράφου τύπου Smart Tacho 2.0 επιφέρει πρόστιμο από 866 έως 3.464 ευρώ. Επίσης, μπορεί να ανασταλεί η άδεια οδήγησης για έως 3 μήνες και ο ιδιοκτήτης του οχήματος να πληρώσει πρόστιμο από 831 έως 3.328 ευρώ.