Τροχοί & TIR

Λιμάνι Αμβέρσας: Αυξήθηκε η διακίνηση κοντέινερ

Αύξηση της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 8,6% σε τόνους και 6% σε TEU (3.287.000 TEU), σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Παρασκευή 19/04/2024 - 13:59
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Port of Antwerp
φωτό: Port of Antwerp

Η συνολική διακίνηση φορτίου στο λιμάνι της Αμβέρσας ανήλθε σε 70,4 εκατομμύρια τόνους το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 2,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. 

Ενώ η οικονομική αβεβαιότητα και ο πληθωρισμός οδήγησαν σε παγκόσμια επιβράδυνση της ζήτησης για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων το 2023, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε ξανά από τον Φεβρουάριο, με τον Μάρτιο να σημειώνει την υψηλότερη μηνιαία διακίνηση από τον Μάρτιο του 2021. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αύξηση της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 8,6% σε τόνους και 6% σε TEU (3.287.000 TEU), σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Οι όγκοι διακίνησης του συμβατικού γενικού φορτίου παρουσίασαν επίσης ανοδική τάση. Αν και η διακίνηση μειώθηκε κατά 7,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αυξήθηκε κατά 6,9% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Η διακίνηση του σιδήρου και του χάλυβα παρέμεινε αμετάβλητη, με τις εισαγωγές να αυξάνονται (+1,4%) και τις εξαγωγές να μειώνονται ( -3,8%). 

Η κυκλοφορία Roll-on/roll-off μειώθηκε κατά 6,9% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η συνεχιζόμενη συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς RoRo είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της διακίνησης όλου του εξοπλισμού μεταφορών (-9%). Αυτό οφείλεται κυρίως στη χαμηλότερη διακίνηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (-52,5%), καθώς και βαρέων οχημάτων (-25%), φορτηγών (-23,9%) και νέων αυτοκινήτων (-5,5%). Η διακίνηση ασυνόδευτου φορτίου (εξαιρουμένων των εμπορευματοκιβωτίων) που μεταφέρθηκαν με πλοία RoRo αυξήθηκε κατά 1,7%. Η μείωση της διακίνησης προς και από το Ηνωμένο Βασίλειο (-4,4%) αντισταθμίστηκε από την αύξηση της διακίνησης προς και από την Ισπανία και την Πορτογαλία (+31,5%), την Ιρλανδία (+6,4%) και τη Σκανδιναβία (+13,5%).

Παρ’ όλο που οι εξερχόμενες ροές ξηρού χύδην αυξήθηκαν κατά 9,7%, οι εισερχόμενες ροές μειώθηκαν κατά 24,4%, με αποτέλεσμα την πτώση κατά 12,1% στο τμήμα ξηρού χύδην. Τώρα που η ενεργειακή κρίση έχει υποχωρήσει κάπως, η ζήτηση για άνθρακα μειώθηκε κατακόρυφα (-68,6%). Η διακίνηση των λιπασμάτων, η μεγαλύτερη κατηγορία προϊόντων στο ξηρό χύμα, έχει ανακάμψει από το τελευταίο τρίμηνο του 2023 (+33,9%), ιδίως στις εισαγωγές. 

Η παροχή υγρού χύδην διατηρήθηκε σχετικά σταθερά, σημειώνοντας ελαφρά πτώση 0,9%, με τις εξερχόμενες ροές να αυξάνονται κατά 4,2% αλλά τις εισερχόμενες ροές να μειώνονται κατά 4,1%. Αύξηση σημειώθηκε στη διακίνηση του μαζούτ (+25,2%), της βενζίνης (+12,1%) και του LNG (+10%). Η διακίνηση του ντίζελ κατέγραψε πτώση (-40%), όπως και η διακίνηση υγραερίου (-11,5%) και των υγρών καυσίμων συνολικά (-11,4%).

PreviousNext