Σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση έχει περιέλθει ο αμερικάνικος γίγαντας Uber Freight, εταιρεία παροχής εμπορευματικών μεταφορών, καθώς ο μεν τζίρος αυξάνει, αλλά ταυτόχρονα δυσανάλογα αυξάνουν και τα κόστη, με αποτέλεσμα τη λήψη αποφάσεων για μείωση των απασχολούμενων και αναζήτηση επενδυτή.
Δημοσίευμα της «Wall Street Journal», επικαλούμενο ανάλυση της Morgan Stanley, αναφέρει πως η Uber Freight από την ίδρυσή της το 2017 υπήρξε ζημιογόνα χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει την αντίστοιχη κερδοφόρα πορεία του τομέα παροχής μεταφοράς επιβατών.
Λόγω της πανδημίας του κορονοϊού στις Η.Π.Α. και στην κατακόρυφη αύξηση στη διακίνηση αγαθών μέσω internet, η Uber Freight σημείωσε αύξηση τζίρου κατά 57% το πρώτο τετράμηνο του έτους φτάνοντας τα 199 εκ. δολάρια. Ωστόσο, την ίδια αυτή περίοδο κατέγραψε ζημιές 64 εκ. δολαρίων αυξημένες κατά 121% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
«Δεν χωράει αμφιβολία πως η Uber Freight αγοράζει ακριβά τις υπηρεσίες των συνεργατών (μεταφορείς) και πουλάει φθηνά τις υπηρεσίες που παρέχει προς τους πελάτες της», παρατηρεί το δημοσίευμα της «Wall Street Journal», προσθέτοντας πως η μετάβαση σε κερδοφορία του εμπορευματικού τομέα της Uber είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και καταλήγει λέγοντας πως η άμεση μείωση του κόστους είναι επιβεβλημένη, ενώ θεωρεί πιθανόν ότι η εταιρεία θα στραφεί στην αναζήτηση επενδυτή.
Να σημειωθεί ότι στις Η.Π.Α., εκτός της Uber Freight, στις υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευμάτων δραστηριοποιείται μια μεγάλη, επίσης, ανταγωνίστρια εταιρεία, η Alphabet Waymo με ετήσιο τζίρο 3 δισ. δολαρίων.
Και οι δύο εταιρείες αναλαμβάνουν μεταφορές και παραδόσεις προϊόντων για λογαριασμών τρίτων (πελατών), τις οποίες μεταφορές αναθέτουν σε συνεργαζόμενους κατόχους φορτηγών, οι οποίοι περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα της Uber και είτε είναι ιδιοκτήτες αυτών των φορτηγών είτε τα έχουν μισθώσει από εταιρείες leasing.
Η Uber Freight είναι εταιρεία αδειοδοτημένη ως «πράκτορας φορτίων» και όχι ως μεταφορική εταιρεία. Βασικό πλεονέκτημά της είναι η εξυπηρέτηση των πελατών σε καθημερινή 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα, καθώς και η άμεση διάθεση φορτηγού.