Τροχοί & TIR

Μεγάλη αύξηση του κατώτατου μισθού στη Γερμανία. Πλήγμα για τους Πολωνούς - Λιθουανούς. Τι σημαίνει για τους Έλληνες

Πριν περάσει ένας μήνας από την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την απόσπαση των οδηγών, η Γερμανία αποφάσισε να αυξήσει θεαματικά τον κατώτατο μισθό των εργαζομένων σε ποσοστό 22%. Έτσι, από
Σάββατο 26/02/2022 - 10:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Πριν περάσει ένας μήνας από την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την απόσπαση των οδηγών, η Γερμανία αποφάσισε να αυξήσει θεαματικά τον κατώτατο μισθό των εργαζομένων σε ποσοστό 22%.

Έτσι, από τα 9,82 ευρώ την ώρα που είναι σήμερα ο κατώτατος μισθός, την 1η Ιουλίου θα ανέβει στα 10,45 ευρώ/ ώρα και από τον Οκτώβριο του 2022 θα φτάσει τα 12 ευρώ/ ώρα – αύξηση 22%.

Με την αυστηρή εφαρμογή του Κανονισμού από τις Γερμανικές Αρχές, οι πολωνικές μεταφορικές που δραστηριοποιούνται στη Γερμανία με απόσπαση οδηγών (και φορτηγών) δέχονται ένα πρώτο πλήγμα, καθώς αυξάνει το κόστος λειτουργίας των φορτηγών τους. Το ίδιο ισχύει, βέβαια, και για τα φορτηγά της Λιθουανίας (Girteka), της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας που, επίσης, δουλεύουν πολύ με τη Γερμανία και το καμποτάζ.

Ιδιαίτερα ευνοημένοι είναι, βέβαια, οι Γερμανοί οδηγοί και οι ασχολούμενοι γενικότερα στον Κλάδο των Μεταφορών, καθώς η αύξηση αυτή κατά 22% θα καλύψει μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων στην ενέργεια.

Αντίθετα, αρνητικά ήταν τα σχόλια των Ενώσεων Μεταφορικών Επιχειρήσεων. «Στο μέτρο αυτό (της αύξησης) μπορούν να ανταποκριθούν ελάχιστες, μεγάλες μεταφορικές επιχειρήσεις. Η συντριπτική πλειονότητα των μικρών εταιρειών δεν θα μπορέσει να αντέξει αυτό το κόστος που έρχεται να προστεθεί στην αύξηση κατά 25% του πετρελαίου και του adblue», σχολίασε ο Markus Jerger, πρόεδρος της ομοσπονδίας Mittelstandsverband που εκπροσωπεί μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πρόσθεσε: «Αυτή η αύξηση του κόστους εργασίας θα οδηγήσει σε απολύσεις προσωπικού».

Τι σημαίνει για τους Έλληνες Διεθνομεταφορείς

Η παραπάνω αύξηση του κατώτατου γερμανικού μισθού ελάχιστα επηρεάζει την πλειονότητα των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων και αυτό γιατί λίγα είναι τα φορτηγά τους που μένουν στη Γερμανία για καμποτάζ. Τα περισσότερα πηγαίνουν για εκφόρτωση – φόρτωση και επιστροφή ή διέρχονται τη χώρα τράνζιτ για Βέλγιο ή Ολλανδία.

Ωστόσο, αυτό που άμεσα πρέπει να γίνει αφορά στον έλεγχο των εισερχόμενων βουλγάρικων και άλλων πινακίδων φορτηγών, να τηρείται δηλαδή ο κανονισμός της απόσπασης, τον οποίο μέχρι στιγμής οι ελληνικές αρχές αγνοούν ως προς τον τρόπο ελέγχου.

Επομένως, με πρωτοβουλία του υπ. Μεταφορών θα πρέπει άμεσα να ενημερωθούν επίσημα οι αρχές ελέγχου, ιδιαίτερα των αυτοκινητόδρομων προς Βουλγαρία και Σκόπια. Ιδιαίτερα τα εισερχόμενα με βουλγάρικες πινακίδες είναι αυτά που δραστηριοποιούνται για μεγάλα διαστήματα εντός της Ελλάδας, δεδομένου ότι τα περισσότερα (βουλγάρικα) είναι ελληνικών συμφερόντων και ουσιαστικά ανήκουν σε ελληνικές μεταφορικές εταιρείες με τυπικές έδρες στη Βουλγαρία.

PreviousNext